محرومیت بیش از ۴ میلیون دانش آموز کشور از آموزش

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: بر اساس داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سال گذشته بیش از ۴ میلیون دانش آموز سرزمین ایران اسلامی به صورت حتی مجازی نتوانستند از آموزش و پرورش بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، زنگ آغاز سال تحصیلی و مقاومت و ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس صبح امروز ( 3 مهر ماه ) با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان شبانه روزی فاطمه الزهرا (س) عشایر شهر یاسوج مرکز استان به صدا درآمد.

«مهدی روشنفکر» در این آئین با تبریک آغاز سال تحصیلی و تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که به تعبیر معلم شهید، شهید مطهری (ره)؛ «علم و معرفت یکی از عواملی است که انسان را ارزشمند می‌کند». شهید چمران می‌فرماید؛ «قطعاً جنگ روزی به پایان می‌رسد، اما مجاهدت خاتمه نمی‌یابد. دیروز همه شهدا، ایثارگران، جوانان، جانبازان در دفاع مقدس ایثار و مجاهدت کردند و امروز هم معلمان و دانش آموزان باید با انجام تکالیفشان ایثار و مجاهدت کنند. باید جهت استمرار رسالت شهدا، زینب گونه باید از خون و اهداف شهدا دفاع کنیم».

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مهر آغاز مبارزه با جهل است و کرونا در دو سال اخیر دردسرهای فراوانی ایجاد کرده و نظم، شور و شوق مدرسه را به هم زده است.

وی با اشاره به نشست شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور، گفت: بر اساس داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بیش از چهار میلیون دانش آموز سرزمین ایران اسلامی عزیز به صورت حتی مجازی نتوانستند از آموزش و پرورش بهره مند شوند.

روشنفکر گفت: یکی از استان‌هایی که با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و فراهم نبودن امکانات برای آموزش مجازی، دانش آموزان نتوانستند از برنامه شاد و کلاس مجازی به خوبی بهره ببرند، استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه این آئین در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان، اظهار داشت: طرح رتبه بندی بعد از 42 سال برای نخستین بار به پیشنهاد بنده در کمیسیون مطرح شد و کارهای مقدماتی انجام گرفته و مرحله نهایی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
«مختار اندرخور» نیز در این آئین آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی حاوی الطاف الهی است و باید جامعه دانش آموزی ما با فرهنگ شهادت و ایثار بیش از هر زمان دیگر آشنا شوند.

مدیر آموزش و پروش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مهدی روشنفکر قدردانی کرد و گفت: آقای روشنفکر از جنس فرهنگیان است و او جرقه طرح رتبه بندی معلمان را در مجلس زد که الحق و الانصاف قابل تقدیر است.

وی گفت: هر چه در دفاع مقدس گذشت از فرهنگ عاشورا بوده که جوانان این مرز و بوم با شهادت و خون خودشان پرچم جمهوری اسلامی ایران را در تمام دنیا به اهتزاز در آوردند و هم اکنون انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو برای تمام آزادی خواهان شناخته می‌شود.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
کد خبر 1098450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha