نباید از  رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد

علوی گفت: هر چند کلید اصلی مقابله با این ویروس واکسیناسیون است اما نباید از رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» ظهر امروز (شنبه ۳ مهر) در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار کرد: متاسفانه بر اساس آمارهای جهانی در برخی کشورها همانند آمریکا موج جدید ویروس کرونا آغاز شده و این نشان از آن دارد که هر چند کلید اصلی مقابله با این ویروس واکسیناسیون است اما نباید از رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: خوشبختانه واکسیناسیون و آمارها در کشور نشان می‌دهد که روند مطلوبی در حال حرکت است اما باید خود را برای موج بعدی کرونا که بر اساس پیش بینی‌ها در آبان‌ماه خواهد بود آماده کنیم.

 

وی با بیان اینکه پوشش واکسیسناسیون در نوع جدید کرونا باید بیش از ۸۰ درصد باشد اضافه کرد: زمانی می‌توانیم ایمنی عمومی برای مقابله با کرونا را اعلام کنیم که حداقل ۸۰ درصد جمعیت واکسن خود را دریافت کرده باشند این در حالی است که تاکنون تنها ۵۰ درصد استان واکسن خود را دریافت کرده اند.

 

علوی متوسط سرعت واکسیناسیون در خوزستان را زیر یک درصد عنوان کرد و یاد آور شد: این ظرفیت وجود دارد که تا روزانه ۱۰۰ هزار نفر را واکسن بزنیم؛ در مجموع ۵۵ مرکز تجمیعی با حضور ۲۲۱ تیم آماده واکسیناسیون عمومی هستند.

 

کد خبر 1098474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha