رعایت نکردن الگوی کشت در لرستان نگران کننده است

حسنی مقدم، به وضعیت خشکسالی اشاره کرد و گفت: رعایت نکردن الگوی کشت در لرستان نگران کننده است و مدیران جهادکشاورزی باید با فرهنگ سازی به این مهم توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسفندیار حسنی مقدم»، امروز(3مهر)، در جلسه هم اندیشی بخش کشاورزی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین غذای جامعه است، اظهارداشت: ۴۰ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت انجام کار فرهنگی و جهادی در بخش کشاورزی، افزود:  اولویت امروز ما کار جهادی برای جهش تولید در بخش کشاورزی است و روحیه جهادی مدیران در این زمینه ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های زیربنایی در زمینه‌های دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است، ادامه داد: مجوز تعدادی صادر شده و یا در شرف دریافت مجوز هستند.

 

حسنی مقدم در ادامه به کشت کلزا اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مهم توسعه کشت دانه روغنی کلزا است زیرا ۸۴ درصد از روغن مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود که ٧٠ درصد کشت پاییزه و محصولات استراتژیک در شهرستان‌ها رعایت شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت رعایت الگوی کشت تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به خشکسالی بی سابقه رعایت نکردن الگوی کشت نگران کننده است و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1098570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha