قرارگاه جهاد علمی در خراسان جنوبی تشکیل شود

فرخنده با بیان ضرورت تشکیل قرارگاه جهاد علمی در خراسان جنوبی گفت: آب، کشاورزی با تمرکز بر گیاهان دارویی، صنعت معدن و پرورش دام چهار اولویت استان است که باید با هماهنگی در این قرارگاه به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» صبح امروز (۴ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: امروز مهمترین تکلیف تقویت اعتماد مردم به نظام و انقلاب است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه این مجموعه دارای پردیس شرکت های دانش بنیان برای حمایت از نخبگان و نسل جوان مبتکر و فناور است، افزود: در حال حاضر ۱۵ شرکت دانش بنیان در این پردیس مستقر هستند و ظرفیت پذیرش نیز وجود دارد.

 

فرخنده بیان کرد: طرح‌های آماتور و نیمه حرفه ای برای پرورش نخبگان مورد حمایت‌های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی قرار می گیرند و به آنان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث کسر خدمت نخبگان افزود: در این طرح چنانچه نخبه‌ای قبل از خدمت طرح و ایده‌ای برای رفع مشکلات در استان داشته باشد و ماحصل آن منجر به حل مشکلی شود، می‌تواند مشمول کسری خدمت شود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع علم و پژوهش در بیانیه گام دوم، تصریح کرد: اما هر علمی مایه خوشبختی برای ملت ایران نیست و باید با تفکر انقلابی و روحیه جهادی ترکیب شود.

 

فرخنده با بیان ضرورت تشکیل قرارگاه جهاد علمی در استان خراسان جنوبی، ادامه داد: حوزه آب، کشاورزی با تمرکز بر گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک، صنعت معدن و حوزه دام چهار اولویت استان است که باید با هماهنگی تمام مجموعه های علمی و اجرایی در این قرارگاه به آن پرداخته شود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی به عدم اتصال زنجیره تولید علم به عرصه صنعت اشاره کرد و گفت: امسال در قاین، فردوس و طبس مرکز رشد و خلاقیت افتتاح خواهد شد.

 

وی از تقدیم نامه ای با ۱۶ موضوع به رئیس جمهور در حوزه های مختلف خبر داد و افزود: دستور آن را رئیس جمهور به وزارتخانه های مختلف داده است و موضوع شهرک آی تی، بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی، توجه به انرژی های تجدیدپذیر و ایجاد نیروگاه بادی، فرآوری معدن، محصولات استراتژیک و فعال سازی باغ موزه دفاع مقدس در این نامه مطرح شده است.

 

فرخنده در پایان بیان داشت: در حوزه علوم اسلامی و آموزش و‌پرورش باید تأکید بر علوم پژوهش محور، مهارت محور و تربیت محور باشد.

کد خبر 1098657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha