اقامه نماز در مدارس احیا شود/ همکاری برای ترویج فرهنگ نماز

حجت الاسلام رنجبر گفت: اقامه نماز جماعت مدارس با توجه به شرایط کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته بود که این موضوع در این سال تحصیلی احیا شود.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اقامه نماز جماعت در مدارس و زنگ آن که همزمان با آغاز سال تحصیلی نواخته شد‏، اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در نظام آموزشی حاکم شد که برنامه هایی مثل اقامه نماز جماعت تحت تاثیر قرار گرفت.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: اقامه نماز جماعت مدارس با توجه به شرایط کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته بود که این موضوع در این سال تحصیلی احیا شود که همزمان با شروع سال تحصیلی اقامه نماز هم آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در برنامه روز اول آغاز سال تحصیلی مراسم اقامه نماز در یکی از مدارس دخترانه اصفهان اجرا شد، تصریح کرد: مسئولان اصفهان هم در این مراسم حضور داشتند که رعایت اصول بهداشتی و کاهش تراکم جمعیت مورد توجه بوده است.

 

حجت الاسلام رنجبر اضافه کرد: حضور مسئولان در کنار دانش آموزان برای اقامه نماز لازم و فرصت های خوبی برای همدلی و تشویق به انجام این فریضه کمک می کند.

 

*همکاری برای ترویج فرهنگ نماز

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال مسائل اخلاقی و تربیتی لازم است، گفت: برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی برای این کار پیش بینی شود و برنامه های نماز و اعتقادات به صورت حضوری و غیرحضوری بر اساس شرایط هر منطقه ارائه شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اضافه کرد: ادارات و نهادهای خدماتی برای احیا اقامه نماز جماعت در مدارس همکاری کنند و در تامین امام جماعت روحانی همراه باشند تا این فریضه به خوبی انجام شود.

کد خبر 1098668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha