ایجاد راه های روستایی و بین مزارع از اولویت های منطقه کسبایر است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات شهرستان بجنورد در منطقه کسبایر گفت: ایجاد راه های روستایی و بین مزارع از اولویت های منطقه کسبایر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد وحیدی» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی امروز یک شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان بجنورد در روستای دُراقانلو منطقه کسبایر گفت: استعدادها و ظرفیت های خوبی در شهرستان بجنورد وجود دارد که باید با برنامه ریزی بتوانیم این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه  فقر به دلیل عدم برنامه ریزی مدون برای بهره مندی درست از داشته های منطقه است، تأکید کرد: باید با اولویت بندی، زنجیره تولید انگور در منطقه کسبایر تکمیل شود تا در ادامه شاهد تولید ثروت در منطقه باشیم.

 

وحیدی،  ایجاد راه های روستایی و بین مزارع را از اولویت های منطقه کسبایر دانست و افزود: باید توجه جدی به رفع مشکلات دامداران منطقه به ویژه در حوزه بازاریابی و فروش محصولات آنان داشته باشیم.

 

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطات، آب شُرب، تامین نهاده های دامی و اجرای طرح هادی در روستاهای منطقه کسبایر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه متولیان امر باشد.

 

«محمد پاکمهر» دیگر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه تامین آب شُرب از مهمترین مسائل مردم روستاهای منطقه کسبایر است، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و بازار فروش در حوزه تولید انگور، یکی از اصلی ترین محصولات و منبع درآمد مردم منطقه کسبایر، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی کمبود بارش و نبود علوفه و به تبع آن افزایش قیمت نهاده های دامی را از مهمترین مشکلات دامداران منطقه دانست و اظهارکرد: طرح هادی، چراغ هدایت روستاهاست و این طرح باید در روستاهای این منطقه به درستی بازنگری و اجرایی شود.

 

«غلامرضا عوض زاده» فرماندار شهرستان بجنورد هم در این نشست گفت: دور اول سفر استاندار خراسان شمالی به شهرستان بجنورد شامل ۶۶ مصوبه بود که تا کنون ۶۰ مصوبه یعنی افزون بر ۹۰ درصد آن اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه  تامین آب شُرب از مهمترین مسائل مردم روستاهای منطقه کسبایر است، گفت: ۱۴ روستا به صورت سیار با تانکر آبرسانی می شود.

 

عوض زاده بیان کرد: محور مواصلاتی روستاهای منطقه کسبایر به مرکز استان با بارندگی اندک مسدود می شود که باید با تزریق اعتبارات لازم عملیات اجرایی ساخت پُل روستایی هر چه سریع تر در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

کد خبر 1098725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha