از گرامیداشت هفتگی شهدا تا خدمت به زائران اربعین

اهالی مسجد امام علی النقی(ع) ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا به صورت هفتگی، هر سال با همکاری چند هیئت مذهبی در منطقه نظام‌آباد، موکبی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد امام علی النقی (ع) (واقع در تهران، منطقه نظام آباد، خیابان بخت آزاد) از جمله مساجدی است که در بدو ورود به آن، کاملا انسان یاد شهدا می افتد زیرا از یک سو، یادمان شهدا همیشه در ضلع شمالی این مسجد دایر است و هر ماه، چیدمان آن عوض می شود. از سوی دیگر نام و تصویر زیبای شهدا به شکلی بسیار متفاوت در ضلع غربی این مسجد، درست بالای روشویی این خانه خدا نقش بسته است تا هر فردی که وضو می گیرد نگاهش به این ستارگان هدایت بیفتد.

 

 

 

 

 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی شخصیت های سیاسی، فرهنگی و نظامی

گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز همه ساله با سخنرانی یکی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و نظامی در مسجد امام علی النقی (ع) برگزار می شود و امسال این مراسم با سخنرانی سرهنگ پاسدار قاسمعلی محمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان و بسیجیان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج این ناحیه، در مسجد امام علی النقی (ع) برگزار شد که طی آن سرهنگ محمدی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی با گذشت چهل و سه سال، هر روز قدرتمندتر می شود، به دلیل پیوند ناگسستنی نظام اسلامی با مسجد است، گفت: الحمدالله همیشه اهالی مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیجیان و بقیه در خط مقدم دفاع از انقلاب هستند.

 

فرمانده ناحیه مقام بسیج شهید بهشتی تهران ادامه داد: مساجد همه ساله در گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیار خوب عمل می کنند و امسال به دلیل همزمانی این هفته با اربعین حسینی، مسجدی ها حال و هوای معنوی تری دارد که ما نیز در این ناحیه سعی کردیم، برنامه های مان به این دو مناسبت به ویژه رزمایش مواسات و همدلی را در هفته ای از دفاع مقدس انجام دهیم که به شب و روز اربعین نزدیک باشد.

 

 

روایت فرمانده ناحیه بسیج شهید بهشتی از فعالیت های مسجد در دوره جنگ

وی در ادامه با بیان اینکه خودش از اهالی مسجد امام علی النقی (ع) بوده است و در سنین نوجوانی مدتی افتخار حضور در جبهه ها و اعزام از این مسجد را داشته است، گفت: این مسجد جزو فعال ترین مساجد در منطقه نظام آباد در هشت سال دفاع مقدس بود و بیش از پنجاه شهید تقدیم اسلام کرده است.

 

اجرای طرح تلاوت نور به یاد شهدای مسجد

حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی محمدی» که از سال 1371 فعالیت خود را در مسجد امام علی النقی (ع) شروع کرد و از شاگردان مرحوم آیت الله احمد مجتهدی تهرانی، استاد اخلاق معروف تهران، بود، با بیان اینکه ما هر هفته از یک خانواده شهید در این مسجد تقدیر می کنیم، گفت: هر شب طرح تلاوت نور را به یاد یکی از شهدا یا والدین درگذشته شهدا اجرا می کنیم. هر سال نیز در روز اول فروردین ماه به دیدار همه خانواده های شهدای مسجد امام علی النقی (ع) می رویم و در طول سال نیز از والدین شهدا که بیمار باشند عیادت می کنیم. خلاصه اینکه هر کاری را می کنیم تا نام شهدا را زنده نگه داریم و از ایثار آنان تقدیر به عمل آوریم.

 

امام جماعت مسجد امام علی النقی (ع) در ادامه با بیان اینکه از سال 1392 پایگاه مقاومت بسیج این مسجد «شهید حسن مونسان» (تابعه حوزه مقاومت بسیج 179 سردار شهید مهدی زین الدین) موکب خادم الشهدا را در خدمت رسانی به زائران اربعین حضرت اباعبدالله (ع) برپا می کردند، اظهار کرد: سال گذشته، تمام پولی که برای این کار جمع آوری شد همسو با فرمایش مقام معظم رهبری، صرف خدمت به نیازمندان شد و امسال علاوه بر این کار، و با توجه به حضور بیشتر مردم به ویژه ایرانیان در مسیر پیاده روی اربعین، بخشی از این پولی که جمع آوری شد، از طریق ناحیه بسیج امام خمینی (ره) صرف خدمت به زائران اربعین حسینی شده است.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد امام علی النقی (ع) به نیازمندان به صورت ماهیانه صورت نمی گیرد، بلکه هر گاه مبالغ خوبی جمع آوری می شود، صرفه تهیه آذوقه و گاهی پوشاک و تامین هزینه های درمانی و مسکن خانواده های محروم می شود. محمدی در این خصوص به شبستان گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا و علی رغم تعطیلی طولانی مدت مسجد به ویژه نماز جماعت خیریه این مسجد با همراهی گروه جهادی پایگاه بسیج شهید مونسان، کار شناسایی نیازمندان را انجام داد و طی این مدت، بیش از چهار صد میلیون تومان کمک مومنانه به دست نیازمندان رساندیم. البته بخشی از این کمک شامل کمک های بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران نیز بود که به مسجد تحویل دادند و ما به دست نیازمندان رساندیم.

 

استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی برای کمک مومنانه به نیازمندان منطقه نظام آباد

ولی دولت آبادی، فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام علی النقی (ع) نیز با بیان اینکه خدمت به نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا به ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری، جزو اولویت های این مسجد بوده است، اظهار کرد: ما ضمن جمع آوری کمک های اهالی این مسجد و ساکنان خیابان بخت آزاد و بخشی از منطقه نظام آباد، از کمک های نقدی و غیر نقدی نهادهای انقلابی همچون سپاه و بنیاد مسکن و بنیاد برکت و امثالهم استفاده کردیم و چند صد میلیون تومان کمک میان خانواده های مستضعف توزیع کردیم.

 

وی اضافه کرد: مسجد امام علی النقی (ع) همچنین در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز با مساجد باب الحوائج (ع) و امام حسین (ع) نیز همکاری داشت و به سرعت توانست اجرای این طرح در خیابان های بخت آزاد، وحیدیه و شهید میرحسینی را انجام دهد، که طی آن خانواده های محترم و آبرومندی که به دلیل داشتن بیمار کرونایی نیازمند دریافت بسته های معیشتی نیز بودند، شناسایی و پرونده های آنان را تکمیل و به دستگاه های مربوطه ارسال کردیم.

 

دوستی دیرینه با مسیحیان

مسجد امام علی النقی (ع) در منطقه ای از تهران واقع شده است که چند صد خانواده مسیحی در آن ساکن هستند، بر همین اساس و به گفته محمدی، امام جماعت این مسجد، همه ساله به همت پایگاه بسیج شهید مونسان و ناحیه امام خمینی (ره) با تقدیم هدیه ای به این خانواده ها در ایام کریسمس و سال نو میلادی، موضوع وحدت ملی و تقریب ادیان را در میان مسلمانان و مسیحیان نشان می دهیم. اهالی مسجد امام علی النقی (ع) به گفته دولت آبادی نیز تمام تلاش خود را به کار می برد تا تکریم خوبی از خانواده های شهدای مسیحی نیز در ایام ولادت حضرت عیسی (ع) صورت گیرد.

کد خبر 1098776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha