ضرورت بهره گیری از مشارکت  جوامع محلی برای احیا تالاب انزلی

زارع با بیان اینکه از جوامع محلی برای احیا تالاب انزلی بهره گرفته شود گفت: تالاب انزلی از میراث مهم گیلان است و همگان بایستی برای حفاظت و احیای آن کوشا باشید.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « ارسلان زارع» امروز ( یکشنبه، ۴ مهر ) در جلسه کمیته احیا تالاب انزلی در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: تالاب انزلی میراث مهم و ارزشمند گیلان و ایران است.



استاندار گیلان با بیان اینکه این تالاب بین المللی ارزش بسیار بالایی در حوزه گردشگری کشور دارد گفت: متاسفانه طی دهه‌های گذشته با ورود آلاینده‌ها و رسوب فاضلاب‌ها کیفیت مطلوب و ارزش زیستی‌اش رو به کاهش و نابودی رفته است.

 

زارع اذعان کرد: سطح آب این تالاب بین‌المللی و دریای خزر به مرور در حال کاهش است و در حال حاضر وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه احیا این تالاب نیازمتد مشارکت همگانی است افزود: باید از جوامع محلی برای احیا این تالاب بهره گرفته شود.

 

زارع اضافه کرد: هر کشور و جامعه‌ای در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی و رسیدن به توسعه پایدار از جوامع محلی و ذی نفعان بهره گیری موفق خواهد کرد.



وی جایگاه کمیته احیا تالاب انزلی را در سطح کشور مهم برشمرد و تصریح کرد: تصمیمات مطلوبی برای مدیریت و احیا این تالاب گرفته شده، در این راستا برنامه هفت ساله تدوین شده است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: جلوگیری از پیشروی سنبل آبی و آزولا از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا دنبال می‌شود.

 

زارع خاطرنشان کرد: در این راستا پیگیری‌هایی در سطح ملی نیاز است تا اعتبارات ویژه‌ای برای این حوزه در نظر گرفته شود. 

کد خبر 1098779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha