وجود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان/ ۲۱۰ واحد صنعتی  غیرفعال هستند

شهمرادی گفت: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۲۲ واحد صنعتی بهره بردار در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا شهمرادی» صبح امروز (یکشنبه 4 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان در حال فعالیت هستند که در این شهرک ها 822 واحد صنعتی بهره بردار با 13 هزار و 226 نفر مشغول به کار هستند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: از این تعداد واحد صنعتی، 612 واحد صنعتی فعال و 210 واحد غیرفعال هستند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال، 50 مورد واگذاری زمین به میزان 278 هزار مترمربع با میزان سرمایه گذاری 4 هزار و 476 میلیارد ریال و اشتغال 837 نفر قرارداد امضا شد.

 

شهمرادی اظهارداشت: از ابتدای سال، 10 واحد صنعتی با میزان سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان و اشتغال 134 نفر به بهره برداری رسید.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: شهرک صنعتی گرگان یک و کردکوی بیشترین بهره برداری را داشته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، 9 فقره قرارداد به مساحت 3 هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان خلع ید شده است.

 

شهمرادی افزود: 79 مورد زمین در اختیار افراد قرار گرفته است ولی سرمایه گذاری شده و باید تا پایان سال تعیین تکلیف شده است.

 

وی گفت: از ابتدای سال، 30 دوره آموزشی برای 681 نفر در قالب 6 هزار و 974 نفر ساعت برای شاغلین واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان، ارائه خدمات کلینیک سیار صنعتی از طریق 8 مشاور در حوزه های قوانین و مقررات استان، انجام 6 پرونده عارضه یابی واحد صنعتی، اجرای 3 پرونده بهبود برای واحدهای صنعتی، حمایت از حضور 17 واحد صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی، اخذ استاندارد ملی برای دو واحد صنعتی، راه اندازی مجدد 24 واحد صنعتی غیرفعال و بازگرداندن به چرخه تولید و استقرار 18 مشاور در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

وی با اشاره به برنامه های عمرانی در شهرک های صنعتی، افزود: توسعه واحدهای صنعتی، شهرک انرژی برای تولید انرژی های خورشیدی، گسترش واحدهای کارگاهی و احداث 12 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی آق قلا از برنامه های دیگر است.

 

شهمرادی، احداث جداول هدایت آب های سطحی شهرک های صنعتی اترک، کردکوی و علی آبادکتول، عملیات اجرایی راه سازی شهرک صنعتی اترک، گرگان 2 و ناحیه صنعتی کردکوی، اجرای فیبرنوری ناحیه صنعتی امام خمینی(ره) و گازرسانی به ناحیه صنعتی گمیشان را از قراردادهای مهم و در دست اقدام شرکت شهرک های صنعتی گلستان اعلام کرد.

 

کد خبر 1098797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha