جمهوری اسلامی به برکت دوران دفاع مقدس بیمه شد

آیت‌الله خاتمی گفت: جمهوری اسلامی به برکت دوران دفاع مقدس بیمه شد و امروز هم سربلند، آزاد و آباد به راه خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استانداری زنجان، اظهار کرد: جنگ عراق علیه ایران نیز به ایران تحمیل شد و نظام اسلامی در برابر ابرقدرت‌های دنیا ایستادگی کرد.

 

آیت الله علی خاتمی ادامه داد: ایران در این دوران آمادگی نظامی لازم برای مقابله با دشمن را نداشت ولی ایثار، از خودگذشتگی، مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان با عنایت خداوند متعال موجب پیروزی در جنگ شد.

 

وی با یادآوری اینکه ایران شروع کننده جنگ نبود اما رزمندگان اسلام اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد، خاطرنشان کرد: 20 کشور در جنگ علیه ایران با حمایت‌های مالی و نظامی صدام را علیه نظام اسلامی شوراندند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه دشمن برنامه ریزی کرده بود ایران را در یک هفته فتح کند، تصریح کرد: رزمندگان غیور ایرانی و نیروهای مسلح کاری کردند که صدام از جنگ پشیمان شود.

 

امام جمعه زنجان به رشادت ها و حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این غیورمردان اجازه ندادند تاریخ، ریشه و اصل و اصالت ایرانی خدشه دار شود، افزود: نظام اسلامی به برکت دوران دفاع مقدس بیمه شد و امروز هم سربلند، آزاد و آباد به راه خود ادامه می دهد.

 

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با دست خالی حماسه آفرینی کردند، گفت: این دلیرمردان با تکیه بر سلاح ایمان در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کردند.

 

سردار جهانبخش کرمی بیان داشت: سلاح رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایمان، بصیرت، اعتقادات دینی، ولایتمداری و روحیه عاشورایی بود که دشمن را به زانو در آورد.

 

وی با بیان اینکه امروز شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: باید روحیه شهادت طلبی، ایثارگری و جهادی همچون دوران دفاع مقدس در کشور ساری و جاری شود که کنگره 3535 شهید استان زنجان به همین منظور امسال در زنجان برگزار می‌شود.

کد خبر 1098870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha