خوش اخلاقی و بخشندگی تعالی انسان را رقم می زند/ غیرتمندی رزمندگان

حجت الاسلام رشیدیان گفت: خوش اخلاقی، راستگویی و غیرتمندی و بخشندگی تعالی انسان را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «حسین رشیدیان» در همایش تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم تیران و کرون اظهارداشت: دفاع از آرمان های شهدا و تداوم مسیر زندگی آنان ضرورت دارد و همه باید پای کار بیاییند تا با محوریت رهبر انقلاب پرچم انقلاب برافراشته باشد.

 

امام جمعه تیران و کرون افزود: بر اساس داستانی از دوران پیامبر اکرم(ص) که فرد کافری به دلیل خوش اخلاقی، راستگویی و غیرتمندی و بخشندگی بدون مجازات آزاد شد پی به اهمیت فضایل اخلاقی می بریم که چطور در زندگی و سرنوشت انسان و مرگ او اثر می گذارد.

 

وی بخشندگی را یکی از ویژگی های اهل بهشت معرفی کرد و گفت: این چنین افرادی به پروردگار، مردم و بهشت نزدیک هستند و فرد بخیل متفاوت با این ویژگی ها است.

 

حجت الاسلام رشیدیان راستگویی را نشانه مومن بیان کرد و گفت: دروغ دهان مومن را بد بو می کند که فرشتگان از اطراف او دور می شوند ولی راستگویان نفع می برند.

 

وی خوش اخلاقی را یکی از ویژگی های مهم مومنان بیان کرد و اظهارداشت: خوش اخلاقی و خوش خلقی و سکوت ترازوی اعمال خوب انسان را محکم می کند و چه بسیار افرادی که بهترین سرنوشت به همین دلیل به آنان می رسد.

 

*غیرتمندی رزمندگان دفاع مقدس

 

 امام جمعه تیران و کرون غیرت و حفظ بنیان خانواده را از ویژگی های مهم برای انسان مومن بیان کرد و گفت: غیرت برای حفاظت از دین و محارم خود موضوع مهمی است که رزمندگان برای حفظ ناموس و کشورشان مدافع مرزها شدند و یا به سوریخ رفتند و در برابر دشمن ایستادند.

 

وی ادامه داد: در جهاد اصغر و اکبر رزمندگان پیروز بودند و همین موضوع در رسیدن آنان به درجه بالای تعالی و سعادت موثر بود و داشتن این چهار ویژگی در فرد کافر موجب آزادی او شد و همین موضوع سبب اسلام آوردنش بود.

 

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: مسلمان شدن فرد کار سبب شهادتش در یکی از جنگ های پیامبر اسلام شده و همه این ها از رفتارهای خوب سررشته گرفت و نتیجه آن سعادت او شد.

کد خبر 1099088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha