لزوم الگوپذیری از فرهنگ انقلابی علامه «حسن زاده آملی»

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مواضع انقلابی علامه حسن زاده آملی الگوی خوبی برای همگان است، گفت: شناخت و شناساندن دقیق شخصیت اخلاقی و علمی و تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های این خردورز خبیر و اسوه بی‌نظیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۴مهر) در وبینار با دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور مازندران با عنوان اقامه عزای دهه آخر صفر از شب اربعین تا شب شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: در ایام منتهی به اربعین فقدان و ارتحال ملکوتی علامه حسن زاده نیز بر مصیبت‌ها اضافه شد که افتخار دنیای اسلام و مکتب تشیع بود‌.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: علامه حسن زاده آملی شخصیتی بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف علمی، عرفانی و انسانی داشت و فردی خودساخته بود، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مواضع انقلابی این انسان بزرگ خود یک مسئله‌ای است که الگوی خوبی برای همگان است.

 

وی ادامه داد: شناخت و شناساندن دقیق شخصیت اخلاقی و علمی و تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های این خردورز خبیر و اسوه بی‌نظیر ضروری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به یاد و خاطره انسان‌های ایثارگر و خداجو در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: جبهه امام حسین (ع) ترکیبی از مردانی است که شهید و زنانی که اسیر شدن، البته در شهیدان زن شهیده و در اسرا مرد اسیر هم داریم.

 

وی با بیان اینکه چهار رویایی تاریخی داریم، عنوان کرد: اول جنگ سخت در روز عاشورا جبهه جنگ رویارویی یاران امام حسین (ع) با یزیدیان بود، سپس جنگ نرم شامل؛ جنگ کلامی و تبلیغاتی در کاخ یزدید، کاخ عبیدالله بن زیاد و سپس دیدار با یزید در حضور مردم که در همه این جنگ‌ها برد با جبهه حق و امام حسین (ع) بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: سرانجام حق پیروز و خلافت اموی ریشه کن شد، که اگر ماجرای کربلا و این خون‌ها نبود چه بسا که خلافت اموی همچون خلافت بنی عباس ممکن بود ۶ قرن به درازا بکشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) ۱۳ فراز اساسی در خطبه‌های خود که به‌همراه امام سجاد (ع) ایراد کرد، گفت: شروع سخنان حضرت با یک آیه قرآن (عاقبت کسانی که راه بد پیشه کردند به تکذیب و کفر منجر می‌شود) تحلیل مهمی در مقابل اشعار کفرآمیز یزید، اینکه با نام دین و به دروغ یک نوع بازی را شروع کرده بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: یزید به‌یک‌باره به این حالت نرسید، انجام‌ گناه پشت گناه دلش را چرکین و سیاه کرد و در همین مسیر ماند، در نتیجه به عقوبت بدی دچار شد، در زمان مرگ بدون ایمان از دنیا رفت همان چیزی که شیطان می‌خواهد و قابل جبران نیست.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: مقطع طلایی زندگی در دنیا برای انسان فقط یک بار اتفاق می‌افتد که باید به سلامت گذرانده شود، امروز برخی می‌خواهند جوانان را ناپاک و به‌دور از اخلاقیات بار بیاورند این بدحجابی و خودآرایی‌ها همه برای ایجاد فضای ولنگاری است.

کد خبر 1099105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha