دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ ایران است

به گفته احمدخانی، دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ است که ملت متحد بدون وابستگی به شرق و غرب و با اتکا به قدرت ایمان و رهبری داهیانه خمینی کبیر در مقابل تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در شب شعر سلطانیه به برنامه‌های این اداره کل در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ارشاد این است که بخشی از خاطرات این دوران را ثبت و ضبط کنند که در این راستا گریه برای امام حسین ثواب دارد و در مورد شعر اهل بیت پیامبر همه اشعار ولایی و از شاه ولایی حمایت کرده اند.

 

محمدبیع احمدخانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز همواره با شاعرانه جلسه داشته و با شاعران جلسه برگزار می کنند و برندکی شعر از سخنرانی و شمشیر تیزتر است وخواهد شد که بخش اعظمی از آن به دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ است که ملت متحد بدون وابستگی به شرق و غرب و با اتکا به قدرت ایمان و رهبری داهیانه خمینی کبیر در مقابل تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها ایستاد، اضافه کرد: هر لحظه این دوران پر فراز و نشیب مملو از حماسه‌هایی است که زبان از آن درمانده است و از ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس آنچه ثبت و ضبط شده تنها اندکی از ماجراست چرا که قهرمانان این ماجرا با خدا معامله کرده و چیزهایی می‌گویند که دیگران را تاب شنیدن نیست.

 

این مسئول همچنین از پیش‌بینی 72 برنامه برای هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا خبر داد و گفت: در این راستا جشنواره شعر و داستان طلوع فعال کردن کمیته فرهنگی و هنری و فضاسازی کنگره 3535 شهید استان با اجرای 72 برنامه متنوع در 6 محور در سه سطح ملی و استانی و شهرستانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اجرایی می‌شود.

 

احمدخانی گفت: حمایت از چاپ ‌ کتاب دفاع مقدس، برگزاری تئاتر صحنه‌ای و خیابانی غواصان دریادل، توزیع 15 هزار جلد کتاب نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد طراحی شده است. برگزاری نمایشگاه مجازی دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری مراسم «عصر شعر ایثار و شهادت» از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس است.

 

احمدخانی با اشاره به اینکه اهدای بسته‌های کتب فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب‌، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: همچنین در این ایام نمایشگاه عکس و کتاب با عنوان «طریق ماندگار» دایر شده است.

 

امام جمعه سلطانیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: اجر و مزد گریه برای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش بسیار عظیم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن است.

 

حجت الاسلام عمران حسینی نسب همچنین به بحث شعر گفتن درباره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) هم شعر جایگاه ویژه‌ای داشت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر اکرم (ص) همواره از اشعار ولایی حمایت می کردند، گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره با شاعرانه جلسه داشته و با شاعران جلسه برگزار می کنند.

 

کد خبر 1099198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha