دیار قومس حال وهوای کربلا گرفت

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان سمنان با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ شیوع ویروس کرونا باعث شد تا امسال نیز پیاده روی به سمت کربلای معلی انجام نشود، اما این محدودیت هم مانع از کم رنگ شدن عشق و ارادت سوگواران اربعین حسینی به سیدالشهدا (ع) نشده است.

 

گرچه ویروس افسارگسیخته کرونا برای دومین سال پیاپی حسرت پیاده روی تا کربلا را در دل هزاران عزادار حسینی  گذاشت، اما عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین با پویش همگانی «به تو از دور سلام» و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در هشت شهرستان استان سمنان با حضور چشمگیر ارادتشان را نشان دادند.

 

آن هایی که هر سال قدم در راه کربلا و مسیر عاشقی برمی داشتند حالا دوسالی است که در اربعین، از دور با حسرت بر این مصیبت عزاداری می کنند و به امید آینده دل هایشان را گرم نگه می دارند، عزادارانی که کیلومتر ها دورتر  از مامن امن مسلمانان برای داغ دل کاروان کربلا گریه کنان رنج دوری را به جان می کشند و با کمک ابزارهای ارتباط جمعی همراه با همبستگی و اتحاد همیشگی شان مراسم اربعین را برگزار می کنند.

 

امروز محبان اهل بیت (ع) آمده اند تا همنوا با حضرت زینب (س) نماد اربعین حسینی؛ پیام آزادیخواهی، صلح جویی و حق طلبی سید و سالار شهیدان کربلا را به تمام جهانیان برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موکب‌ها نیز در مسیر برپا شده‌اند هر کدامشان چیزی می‌دهند اکثراً دود اسپند در مقابلشان برپا است و قلاچ کنان به آسمان می‌رود عده‌ای سینی به دست دارند و چفیه بسته‌اند که آن حال و هوای اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر، زنده شود عین همانی که امروز صدها کیلومتر آن سو تر دارد رخ می‌دهد، برای کسانی که توانستند بروند برای ملت شریف عراق که امسال اربعین را به یاد ابومهدی و حاج قاسم زنده نگه می‌دارند.

 

«حجت‌الاسلام عباس عبدالهی»با اشاره به برگزاری  پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در هشت شهرستان استان سمنان از ساعت هشت صبح اظهارداشت: این مراسم محوری و معنوی با محوریت هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در شهرستان سمنان راهپیمایی نمادین اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان امام حسن (ع)، میدان امام علی (ع) و ختم به موزه دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود نیز این مراسم از سه راه مجن به سمت امامزاده سید ابوالقاسم شهر بسطام برگزار شداضافه کرد: در شهرستان سرخه این مراسم معنوی از داخل این شهر به سمت امامزادگان لاسجرد پیش بینی شد.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی اظهارداشت: در شهرستان مهدی شهر این مراسم از میدان امام رضا (ع) تا مقبره شهدای گمنام و در شهرستان گرمسار از امامزاده اسماعیل (ع) تا گلزار شهدا و درشهرستان دامغان نیز از میدان امام حسین (ع) تا زینبیه برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1099204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha