قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است

مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و همه باید از این کلام الهی بهره ببرند.

زریان صالح‌پور مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: قرآن نوری است که خاموشی ندارد، چراغی است که درخشندگی آن زوال ناپذیراست، دریایی است که ژرفای آن درک نشود، راهی است که رونده آن گمراه نشود، شعله‌ای است که نور آن تاریک نشود.

 

 

صالح پور با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) بیان کرد: ایشان میفرماید: «هر کس قرآن را پیش روی خو قرار داد، رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هر کس آن را به پشت سرافکند طرد کننده و سوق دهنده او به سوی جهنم خواهد بود».

 


وی با اشاره به تأثیر قرآن بر سبک زندگی گفت: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است و این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‌گیرد اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان‌آور است.

 

 

مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه افزود: انسان در تکاپو و جست و جوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است و با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‌های علمی، به بسیاری از آگاهی‌ها می‌توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است؛ که همان کلام الهی است.

 

 

صالح‌پور گفت: تلاش ما هم بر این است که قشر نوجوان و جوان از این رحمت الهی بی‌بهره نباشند و با برگزاری کلاس‌های قرآنی در رشته‌های متفاوت و متنوع جوانان را به سمت و سوی قرآن جذب کنیم و این موسسه در نظر دارد هر سال در چهار فصل فعالیت‌های خود را بصورت نیمه حضوری و هم بصورت مجازی برای داوطلبان برگزار کند.

 

 

مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه با اشاره به برنامه‌های مختلف این مؤسسه قرآنی در سطح شهرستان بانه گفت: از ابتدای فعالیت این مؤسسه قرآنی در شهرستان بانه تاکنون بالغ بر ۵۰۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان بانه‌ای از خدمات این مؤسسه بهره‌مند شده‌اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مؤسسه نورالیقین نیز همچون سایر مؤسسات قرآنی بیشتر فعالیت‌های قرآنی خود را به طور خودجوش و بدون حمایت هیچ ارگانی برگزار کرده‌است، اظهار کرد: در این راستا به منظور تأمین هزینه‌های مؤسسه شامل هزینه آب، برق، گاز و تلفن و اجاره مؤسسه شهریه‌ای از شرکت‌کنندگان کلاس‌های قرآنی دریافت خواهد شد.

 

 

صالح‌پور بیان کرد: مربیان این مرکز دارای گواهینامه قرآنی و سوابق درخشان قرآنی و توانمند در امر آموزش قرآنی هستند و در حال حاضر چهار مربی قرآنی برجسته این شهرستان با این مؤسسه همکاری دارند.

 

 

وی این مؤسسه قرآنی را از مراکز موفق قرآنی استان کردستان دانست و افزود: بازدیدهای زیادی به همت سازمان دارالقرآن کریم و امور قرآنی استان کردستان از این مؤسسه انجام شده است.

 

 

مدیر مؤسسه نورالیقین شهرستان بانه با اعلام اینکه متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط فعلی فعالیت‌های این مؤسسه به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده است، ادامه داد: امسال کلاس‌های برگزار شده به صورت آنلاین شامل حفظ، تجوید، صرف و نحو، مفاهیم و آموزش نماز برای سنین مختلف از هفت تا ۵۰ سال بود. در سال جاری نیز مراحل ثبت نام تمام شده و همز با آغاز سال تحصیلی کلاس ]ای آموزشی شروع شده است.

 

 

وی با اشاره به مشکلات این مؤسسه قرآنی گفت: در سال جاری به دلیل بودجه ناکافی، عدم پرداخت شهریه، نبود توان پرداخت حق‌الزحمه مربیان و عدم دسترسی اینترنت پرسرعت این مؤسسه متضرر شده است و حمایتی از جانب دولت به این مؤسسات صورت نگرفته است.

 

 

صالح‌پور یادآور شد: اولین کاری که انسان‌های برگزیده پس از دست‌یابی به قدرت انجام می‌دهند این است که معنویات را در جامعه رواج داده و عدالت را نیز در همه زمینه‌ها حاکم می‌کنند، از آنجا که قرآن در رأس تمام معنویات قرار دارد امیدوارم توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در جامعه سر لوحه برنامه‌های مسئولان نظام باشد.

کد خبر 1099210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha