اربعین مانور بزرگ شیعیان و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اربعین را مانور بزرگ شیعیان و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست و گفت: یکی از بزرگترین بیماری‌های امت اسلام در عصر ائمه اطهار شک در حقانیت پیشوایان و رهبران الهی بود.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اربعین را مانور بزرگ شیعیان و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست و اظهار کرد: پرهیزگاران همواره و همیشه به یاد مرگ و آماده شدن برای سفر آخرت هستند و به این دنیای فانی دل نمی بندند.

 

امام جمعه دزفول افزود: امیرالمؤمنین (ع) در کلامی می فرمایند: «فَإِنَّ اَلْمَوْتَ هَادِمُ لَذَّاتِکُمْ وَ مُکَدِّرُ شَهَوَاتِکُمْ» یعنی مرگ بنیان خوشی ها و لذت های شما را نابود و خواهش‌های نفسانی شما را تیره و تار می‌کند.

 

وی به تبیین عبرت های عاشورا پرداخت و اضافه کرد: یکی از بزرگترین بیماری‌هایی که امت اسلام در عصر ائمه اطهار (ع) دچار آن شد بیماری شک در حقانیت پیشوایان و رهبران الهی بود.

 

حجت‌الاسلام قاضی با بیان اینکه بذر این بیماری در شورای سقیفه کاشته و بعدها باعث ضربات و لطمات فراوانی به اسلام شد ابراز کرد: این بیماری در عصر امام حسن مجتبی (ع) بسیار حاد شد و در دوران امام حسین(ع) تبدیل به بی ارادگی و سست عنصری شد.

 

وی با ذکر نمونه های تاریخی از خیانت‌های رهبران و صاحبان نفوذ در بصره عنوان کرد: از ۶ نفری که برای امام حسین (ع) نامه نوشتند و او را دعوت به قیام کردند پنج نفرشان خیانت کردند و امام را نپذیرفتند.

 

امام جمعه دزفول مقاومت بر موضع حق را از ویژگی‌های انسان‌های با ایمان و بصیر دانست و اذعان کرد: مومنان همیشه و به هنگام از جبهه حق حمایت می‌کنند و در این راه لحظه ای از استقامت و پایداری باز نمی مانند.

 

وی یکی از علت‌های فراموشی یاد خدا را دنیاپرستی دانست و یاد آور شد: جلوه کردن زر و زیور دنیا انسان را از مسیر الهی دور می سازد و وقایع عاشورا نیز ریشه در این موضوع دارد.

 

کد خبر 1099218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha