زیارت اربعین منشور تربیتی شیعه است

حجت الاسلام خضری گفت: زیارت اربعین منشور تربیتی شیعه است و در این زیارت با آرمان های سیدالشهدا آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مهدی خضری» در اجتماع بزرگ دلدادگان حسینی که امروز (دوشنبه ۵ مهر) در جوار گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهدا انسان های بزرگ و صالح بودند، در سال های گذشته در پیاده روی اربعین که بودیم خبر شهادت شهید مدافع حرم حمید سیاهکلی مرادی را دادند و اگرچه ما کربلا بودیم ولی آنها کربلایی و حسینی شدند.

 

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: شهیدی به مادرش گفت روزی می رسد راه کربلا باز شده و شما به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می روید آن روز قاب عکس مرا با خود برده و در حرم سیدالشهدا به جای من السلام علیک یا الاعبدالله الحسین (ع) را بگویید.

 

وی عنوان کرد: امروز روز شکر کردن است و جا دارد امروز سر بر مهر کربلا بگذاریم و سر بر نداریم و یاد کنیم زمانی را که شیعه ضعیف بود، کسی نمی توانست به کربلا برود و در زمان صدام برخی شبانه و پنهانی به کربلا می رفتند.

 

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که امروز بیش از ۲۰ میلیون نفر  می توانند سیدالشهدا را زیارت کنند و همانطور که قرآن می فرماید یاد کنید شما ممستضعف بودید در زمین و خداوند متعال به شما پناه داد مبادا ناشکری کنیم که این چه وضعیتی است که کرونا آمده است و زیارت اینگونه شده است.

 

وی تأکید کرد: امروز روز شکر است خداوند متعال به برکت خون شهدا و نفس حضرت روح الله به شیعه عزت داده است، امروز حتی گزارشگر های غربی هم به عظمت اربعین اعتراف می کنند که خود مردم برای سیدالشهدا این کنگره عظیم اربعین را برگزار می کنند.

 

امام جمعه موقت قزوین خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اربعین فرمودند این آیت عظما این نشان اراده الهی بر پیروزی جبهه حق است؛ خداوند متعال شما را یاری کرد پس باید شاکر باشیم.

 

وی گفت: امروز روز تجدید پیمان با حجت زمان و امام زمان (عج) است و در زیارت اربعین چند محور بیان شده که این زیارت اربعین منشور تربیتی شیعه است و در این زیارت با آرمان های سیدالشهدا (ع) آشنا می شویم و اربعین روز پیدا کردن مسیر درست است.

 

حجت الاسلام خضری یادآور شد: زیارت اربعین آسیب شناسی وجود دارد، در عاشورا کسانی جلوی سیدالشهدا ایستادند که دنیا آنها را فریب داده بود و آخرت خود را برای دنیا و رقابت های قبیله ای فروختند.

 

کد خبر 1099268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha