پیاده روی اربعین به یک  فرهنگ و دانشگاه مهم تبدیل شده است

امام جمعه دهلران گفت: پیاده روی اربعین حسینی امروز به یک فرهنگ و دانشگاه بسیار مهم بین ملت های اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام سید «محسن موسوی» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: امروز شاهد آن هسیتم که اربعین وحدت  بین مردم جامعه ما و ملل های  مختلف را مستحکم کرده است.

 

وی گفت: امروز در این شرایط بیماری کرونا همه دیدم که مردم با توکل به خدا و دلدادگی که به امام حسین (ع)  داشتند و دارند خود را به مرزهای زمینی رسانند تا در مراسم اربعین  حسینی شرکت کنند ولی  با توجه به محدودیت های که وجود داشت موفق به حضور در این مراسم نشدند.

 

امام جمعه دهلران تصریح کرد: آنچه که ما  شاهد آن هسیتم دلدادگی مردم به امام حسین (ع) است، چرا که امسال بسیاری از مردم  دهلران که توفیق نداشتند در کنار ضریح و بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) شرفیاب شوند با پیاده روی  به سمت امام زاده سید اکبر (ع) شهرستان دلدادگی خود را به امام حسین (ع)نشان دادند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه  هیچ کسی جامانده اربعین نیست، ادامه داد: این را می توان از پیاده روی مردم به سمت امام زاده سید اکبر(ع) دهلران (ع) فهمید که در این مسیر چند کیلومتری عده ای با عشق در قالب خادم به زوار که پیاده به سمت این  امام زاده می رفتند پذیرایی کردند.

 

وی گفت: هر ساله ما شاهد باشکوه تر شدن مراسم اربعین در جهان هستیم  که این امر  بیانگر عشق به امام حسین(ع) و دلداگی به  سیدالشهداء(ع) است.

 

موسوی با اشاره به اینکه اربعین یک واژه مقدس است، تصریح کرد: یکی از آثار مثبت دیگر پیاده‌روی اربعین ایجاد اتحاد دینی و مذهبی بین ملل مختلف است چرا که از کشورهای مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند که انسجام دینی به دنبال دارد.

کد خبر 1099272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha