‌دنیا پیام و صدای امام حسین(ع) را شنیده است

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه دنیا پیام و صدای امام حسین(ع) را شنیده است، گفت: تجمع و حضور میلیونی زائرین از هر دین و مذهبی در کربلای معلی نشان دهنده این است که سیدالشهدا(ع) توانست با نثار خون خود انسان‌ها را از گمراهی و جهالت نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«کاظم حافظ نیا» در تجمع اربعین حسینی که در صحن شهید سلیمانی حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا برگزار شد با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهارکرد: خواندن زیارت اربعین فضیلت‌های زیادی دارد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه حضرت امام حسين (ع) با حركت و جهاد در راه خدا جان و خونش را در راه اطاعت و پيروی از خداوند اهدا كرد تا انسان‌ها را از جهالت و گمراهی نجات دهد، افزود: در حقیقت گرچه امام حسین(ع) با یزید، عمربن سعد و شمربن ذی‌الجوشن مبارزه کرد اما در باطن با آن چیزی جنگید که واقعه عاشورا را پیش آورد.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی از اتفاق‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده ناشی از جهالت انسان‌ها بوده است، تصریح‌کرد: در قبل از اسلام اعراب جاهل کارهای بدی را مرتکب می‌شدند که پیامبر آمد و با عقلانیت آنان را به اسلام دعوت کرد.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه ‌دنیا پیام و صدای امام حسین(ع) را شنیده است، گفت: حضور شما عزاداران در تجمع اربعین حسینی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) و تجمع میلیونی زائرین و آزادیخواهان از سراسر جهان از هر دین و مذهبی در کربلای معلی نشان دهنده این است که سیدالشهدا(ع) توانست با نثار خون خود انسان‌ها را از گمراهی و جهالت نجات دهد.

 

امام جمعه بندر آستارا به پیام‌ها و درس‌های عاشورا اشاره کرد و افزود: عاشورا پیام‌ها و درس‌های ارزشمندی دارد و باید در آنها تفکر کنیم.

 

وی با بیان‌اینکه نگاه ما به کربلا و قیام عاشورا تک بعدی است و تنها در گریه کردن و عزاداری خلاصه شده است، اظهارکرد: اگر ما از مکتب عاشورا درس بگیریم زندگی ما زندگی حسینی می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه دختران امام حسین(ع) در کربلا و حادثه عاشورا دغدغه حجاب داشتند، تصریح‌کرد: ما به عنوان پیروان اهل‌بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) چقدر به این مسئله پایبند هستیم؟

 

حجت‌الاسلام حافظ‌ نیا یکی از مشکلات اساسی جامعه اسلامی را پی نبردن به حقیقت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: باید به عمق عاشورا و علت شکل‌گیری قیام عاشورا پی ببریم و از درس‌های آن عبرت بگیریم.

 

گفتنی است، قرائت زیارت اربعین و مداحی رضا فکریان و مهرداد گلکار و سینه‌زنی عزاداران پایان بخش این مراسم معنوی در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا بود.

کد خبر 1099286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha