اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از معضل بیکاری/ از ظرفیت‌های داخلی استفاده نشد

فرخی میکال راهبرد اقتصاد مقاومتی را راه‌حل برون رفت از معضل بیکاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال در کشور دانست و گفت: ما از اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی برای ایجاد اشتغال استفاده نکردیم.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی مراکز ذیصلاح در مورد میزان اشتغال و بیکاری با حال و روز کنونی جامعه تطابق ندارد اظهار داشت: ما از راهبرد اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی برای ایجاد اشتغال در کشور استفاده نکردیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس بیکاری و اشتغال را بزرگترین چالش و معضل هر نماینده مجلسی در حوزه انتخابیه‌اش دانست و عنوان کرد: حقوق و دستمزد ماهانه حدود 700 هزار و یا نهایت یک میلیون و 500 هزار تومان با توجه به تورم کنونی اشتغال محسوب نمی‌شود و در واقع این اشتغال فرقی با بیکاری ندارد.

 

فرخی میکال تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی‌های داخلی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه متاسفانه در این راستا تاکنون اقدامات جدی انجام نشده است افزود: سراسر کشورمان از جمله گیلان ظرفیت‌های زیادی برای تولید و اشتغال دارد که راکد مانده و از آن استفاده نشده است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان بر اینکه در برخی از استان‌های کشور نظیر گیلان میزان بیکاری افراد دارای تحصیلات عالی رتبه دانشگاهی بسیار بالا است تصریح کرد: در سازمان‌ها شاهد بروکراسی شدید و فرآیندهای اداری هستیم و به همین دلیل برنامه‌های ایجاد اشتغال آن طور که باید و شاید جلو نمی‌رود.

 

وی وضعیت اشتغال در کشور را بسیار نامناسب ذکر کرد و با اشاره به اینکه سازمان‌های متولی در حوزه آمار، اشتغال با دستمزد ناچیز را هم جزو اشتغال به حساب می‌آورند اضافه کرد: مقام معظم رهبری با شعار سال و همچنین راهبرد اقتصاد مقاومتی نقشه راه را به ما نشان دادند و بدون شک راه حل برون رفت از معضل بزرگ اشتغال عمل به همین منویات است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس پتانسیل‌های فراوانی که در کشور بلااستفاده مانده را یکی از عمده دلایل رشد معضل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هنوز از منابع اقتصادی داخلی به شکل درست و بهینه استفاده نکرده‌ایم و از برجام می‌گوییم در حالی‌که مشکلات داخلی مهم‌تر از برجام هستند.

کد خبر 1099297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha