برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آستارا / عشق به حسین (ع) تمامی ندارد

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به صورت خودجوش در مسیرهای منتهی به امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا برگزار و مردم این شهرستان مرزی عشق و ارادت خود به سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را نشان داده و به سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین به رسم هرساله امروز(دوشنبه، ۵ مهر) در آستارا برگزار و دلدادگان و عاشقان امام حسین(ع) به صورت خودجوش از نقاط مختلف این شهرستان تا آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) پیاد‌روی کردند.

 

ارادتمندان مکتب عاشورا و دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) که از حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا جا مانده‌ بودند با شرکت در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به تاسی از پیاده‌روی بزرگ کربلا برگزار شد عشق و ارادت خود به سید و سالار شهیدان را نشان دادند.

 

امروز همچنین، عزاداران از شهرهای همجوار همچون تالش، اردبیل، نمین و ... همانند سال‌های گذشته در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) حضور یافته و پس از زیارت حرم مطهر در تجمع بزرگ اربعین حسینی شرکت کردند.

 

هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی نیز در مسیر حرکت عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی کردند.

 

در تجمع اربعین حسینی مردم آستارا که با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه این شهرستان در صحن شهید سلیمانی همراه بود رضا فکریان و مهرداد گلکار به مداحی و روضه‌خوانی پرداخته و عزاداران در حالی که اشک از چشمانشان جاری بود به سر و سینه زده و عشق و ارادت‌شان به سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را نشان دادند.

 

قرائت زیارت اربعین واقامه نماز جماعت ظهر و عصر از ویژه ‌برنامه‌های تجمع اربعین حسینی در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بود.

 

گفتنی است، به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهرستان آستارا برپا و به همین مناسبت بسته‌های معیشتی و غذاهای نذری در بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 1099322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha