علامه «حسن‌زاده آملی» در تمام سنگرها هدایتگر  مردم بود

جوادی‌آملی گفت: علامه «حسن‌زاده آملی در تمام سنگرها مردم را هدایت کردند و با مردم زیر سایه اهل بیت زیستند و این اهمیت و ارزش اهل بیت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام «سعید جوادی آملی»، امروز(۵مهر) در مراسم ارتحال علامه حسن زاده آملی که در آمل برگزار شد، اظهار کرد: توان بازگو کردن وصف و توصیف علامه ذوفنون و عالم وارسته جهان اسلام نیست، زبان قاصر است و نمیتوان نوشت.

 

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه حضور عاشقان و همومنان علامه بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: کربلا و عاشورا جایگاه بسیار والا ولی اوج کربلا را در زیارت اربعین می بینیم، که نهضت سالار شهیدان و فلسفه عقلانیت و انسانیت و مرز بالای عقلانیت وحیانی است. جوادی آملی تصریح کرد: جریان اهل بیت را افرادی همانند ایت اله حسن زاده راهنمایی و مسیر را بازگو کردند، که  ره را گم نکنیم.

 

وی تصریح کرد: سال ۱۳۲۵ بود که دو نونهال از این جامعه برخواستند و در مسجد جامع آمل درس خود را آغاز کردند و در قلم این بزرگواران ثبت است که بیش از ۷۵ سال این دو بزرگواران در مسیر اهل بیت تلاش شبانه روزی داشتند .

 

فرزند علامه جوادی آملی ادامه داد: در تمام سنگرها مردم را هدایت کردند و با مردم زیر سایه اهل بیت زیستند و این اهمیت و ارزش اهل بیت را نشان میدهد که مردم هم با پرورش اگاهانه نشان از منابر تکایا مساجد و حسینیه ها و تعلیم و تحقیقات این دو بزرگوار است.

 

جوادی آملی با بزرگان دینی همسفره بودند و تعالیم اهل بیت را از علمای بزرگی همانند الهی قمشه ای فاضل تونی ایت اله طباطبایی و ... رشد کردند و در نهایت دوستی و قرابت در دوره سوم ایت اله حشن زاده آملی و ایت اله جوادی آملی در قم کنار هم و با هم بودند درخشیدند در جوار ایت اله طباطبایی شاگردی کردند و
در دوران انقلاب اسلامی ایت الله حسن زاده بسیار در کنار مردم آمل روشنگری داشتند برای وحدت و صیانت و حفظ و نگهداری مردم امل مازندران و کشور تمام تلاش خود را به کار بستند.

 

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا گفت: عالم ربانی و توحیدی ایت اله حسن زاده آملی خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری نه به ایران بلکه به جان اسلام و مردم ازادیخواه دنیا داشتند که کم نظیر و بی نظیر بود.

 

کد خبر 1099346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha