علامه حسن زاده آملی هم در عرصه علم و هم اخلاق و تهذیب نفس، اُسوه دوران بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم علامه حسن زاده آملی انصافاً از آن دسته علمایی بود که چه در عرصه علم و چه در بُعد اخلاق و تهذیب نفس، زبانزد خاص و عام و اُسوه دوران بود.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار و انقلابی ابراز داشت: بنده بیش از سه دهه از محضر این استاد فرزانه و عارف و محقق ذوالفنون بهره بُردم و سوگمندانه باید عرض کنم که انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه یکی از بهترین و فرزانه ترین شخصیت های خود را از دست داد.

 

وی افزود: از جمله ویژگی های مرحوم علامه حسن زاده این بود که در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی، صاحب نظر و ایده بود و علاوه بر مباحث علمی در عرصه اخلاق و عمل نیز حقیقتاً شاخص و زبانزد به شمار می رفت.

 

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین بیان داشت: با ارتحال ایشان به معنای واقعی کلمه، ثلمه ای به عالم اسلام و تشیع وارد آمد که البته امیدواریم که شاگردان و علاقه مندان به این استاد فرزانه و شخصیت انقلابی بتوانند تا حدودی جای خالی ایشان را در آینده پر کنند.

 

وی تأکید کرد: مرحوم آیت الله حسن زاده آملی از جمله ارادتمندان و حامیان مرحوم امام (ره) و پس از ایشان از علاقه مندان خاص به مقام معظم رهبری بود که جملات ایشان در حمایت از امامین انقلاب و نظام اسلامی بارها در فضای مجازی انتشار یافته است.

کد خبر 1099360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha