آبادان و خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت در دفاع مقدس هستند

قاضی زاده هاشمی آبادان و خرمشهر را نماد ایستادگی و مقاومت در طول دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا و ایثارگران و رزمندگان این منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عصر امروز (دوشنبه ۵ مهرماه) پس از حضور در گلزار شهدای آبادان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر و والا مقام دوران جنگ تحمیلی، با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان اظهار کرد: این نیز توفیقی بود که نصیبم شد تا در این روز بزرگ در خدمت مردم شریف و مقاوم آبادان و خرمشهر باشم.

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: مردم مقاوم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس شجاعانه و با دستان خالی در مقابل دشمن بعثی ایستادند و جنگیدند و با نثار جان و خون خود و تقدیم شهدا و جانبازان فراوانی حماسه کوی ذوالفقاری را خلق کردند.

 

وی با بیان اینکه عملیات شکست حصر آبادان نخستین اقدام قهرمانانه در آزادسازی منطقه‌ای در شروع جنگ بود تصریح کرد: در این عملیات شهدای زیادی تقدیم انقلاب و میهن اسلامی شد و مردم این خطه ثابت کردند حسینی هستند و هنوز هم این منطقه زنده است.

 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: مردم آبادان و خرمشهر با نثار خون خود و از جان گذشتگی نشان دادند که همواره می توان حضور و ایستادگی مردم را به خوبی مشاهده کرد.

 

وی آبادان در طول دفاع مقدس را نماد ایستادگی و مقاومت برشمرد و یاد آور شد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا و ایثارگران و رزمندگان این منطقه است.

 

معاون رئیس جمهوری در دومین روز از سفر خود علاوه بر حضور در گلزار شهدای اهواز، دیدار با آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و بازدید از برخی پروژه‌های بنیاد شهید، عصر امروز با حضور در شهرستان ایذه در مجلس یادبود علی لندی در شهرستان ایذه نیز شرکت کرد.

 

وی شب گذشته (یکشنبه ۴ مهر) وارد خوزستان شد و در بدو ورود به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در استانداری ادای احترام کرد و سپس در جلسه شورای هماهنگی ایثار و شهادت استان حضور یافت.

 

کد خبر 1099369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha