اولین شاخصه معرفی امام حسین (ع) اقامه نماز است 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امام صادق (ع) در معرفی امام حسین (ع)، آن حضرت را شخصی عنوان می‌کند که اقامه نماز کرد، از این رو اولین شاخصه معرفی و ویژگی امام حسین (ع) اقامه نماز به عنوان ستون و پایه دین است که اگر نباشد هر آنچه از دین هست فرو خواهد ریخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب هم زمان با شام اربعین حسینی مراسم عزاداری در هیئت روضه الرقیه (س) شهر جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، اهتمام به اقامه نماز را یکی از ویژگی‌های مومن برشمرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های مومن پایداری در دین به نحوی است که حتی اگر او را بکشند، از ایمان خود دست بر نمی‌دارد.


سخنران مراسم اربعین حسینی در جیرفت، ابراز کرد: امام صادق (ع) در معرفی امام حسین (ع)، آن حضرت را شخصی عنوان می‌کند که اقامه نماز کرد، از این رو اولین شاخصه معرفی و ویژگی امام حسین (ع) اقامه نماز به عنوان ستون و پایه دین است که اگر نباشد هر آنچه از دین هست فرو خواهد ریخت.


وی با بیان این مطلب که نماز، برکت و نورانیت دین است، خاطرنشان کرد: مهمترین و بزرگترین نعمت الهی و وجه امتیاز انسان با دیگر موجودات، عقل او است که اگر از زایل شود با حیوان تفاوتی نخواهد داشت.


حجت الاسلام تارم با تاکید بر این که مشوربات الکلی، عقل انسان را برای مدتی زایل می‌کند، اظهار کرد: نماز حقیقی انسان را منکرات حفظ می‌کند.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که حرمت ائمه اطهار (ع) را باید با اعمال خود حفظ کنیم، تاکید کرد: حفاظت و پاسداری از دستاوردهای خون شهدای کربلا یک وظیفه است.


وی اهمیت اربعین حسینی را پاسداری از نهضت عاشورا دانست و عنوان کرد: روشنگری و افشاگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) منجر به بیداری مردم، بقای اهداف و حقیقت قیام امام حسین (ع) شد.


حجت الاسلام تارم در خاتمه گفت: همان گونه که اربعین حسینی موجب حفظ و تبیین اهداف قیام سیدالشهداء (ع) است، برگزاری یادواره شهدا نیز چنین خاصیتی دارد.

کد خبر 1099398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha