تفاهم نامه فی مابین منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثاراگران امضا شد

با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تفاهم نامه فی مابین منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثاراگران در راستای ساماندهی و توسعه طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، شامگاه (دوشنبه 5مهر) تفاهم نامه ساماندهی و توسعه طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شد.

 

در این آئین «حسین گروسی» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و همچنین تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه از این پس انعقاد هر تفاهم نامه ای بر اساس ظرفیت های موجود در هر منطقه صورت می گیرد اظهار کرد: متاسفانه با وجود بهترین زیرساخت ها در مناطق آزاد به دلیل بهره برداری نادرستی که صورت گرفته فقر در منطقه آزاد اروند به وجود آمده است.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن واردات خودرو برای ایثارگران تصریح کرد: بندرهای منطقه آزاد اروند این ظرفیت را دارند تا برای 70 درصد ایثارگران خودرو وارد کنند، واردات خودرو برای ایثارگران می تواند جهش خوبی در اقتصاد و اشتغال آنها به ارمغان بیاورد.

 

وی اشتغال را بزرگترین مشکل ایثارگران برشمرد و افزود: زمین مناسبی برای ساخت مسکن ایثارگران منطقه آزاد اروند در نظز گرفته شده که امیدوارم شکستن حصر آبادان روز شکستن مشکلات این افراد نیز باشد چراکه اگر به قانون منطقه آزاد عمل شود این منطقه به منطقه تولید و اشتغال تبدیل خواهد شد.

 

گروسی بیان کرد: بنیاد شهید می تواند برای ایجاد اشتغال زایی ایثارگران از فرصت های خوبی مانند تولید و بسته بندی دام سنگین و سبک توسط سازمان کوثر و شرکت شاهد جهت صادرات به کشورهایی نظیر عراق استفاده کند.

 

وی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند ظزفیت بسیار خوبی دارد و می تواند بسیاری از مشکلات ایثارگران را برطرف کند لذا این موضوع نیز نیازمند پیگیری مسئولان است؛ این منطقه آزاد و تجاری قابلیت تبدیل به منطقه آزاد علمی را دارد.

 

باید به خرمشهر و آبادان توجه ویژه شود

«حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» نیز در ادامه با بیان اینکه گلزار شهدای خرمشهر شایسته شهیدان و مردم این شهر نیست و نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد ابراز کرد: متاسفانه شهرداری که خود دارای مشکلات زیاد مالی است متصدی گلزار شهدا است.

 

امام جمعه خرمشهر خواستار رفع بلاتکلیفی زمین های تعیین شده جهت واگذاری به ایثارگران شد و اضافه کرد: متاسفانه حدود 20 سال از واگذاری زمین های تعیین شده به 200 خانواده ایثارگر و جانباز می گذرد اما به این موضوع توجه ای نشده است.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که برای حل مشکلات خوزستان استاندار ویژه تعیین شد باید به خرمشهر و آبادان توجه ویژه شود و اعتبارات و پیگیری های ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه ساختمان بنیاد شهید خرمشهر در شان نیست تاکید کرد: باید در زمینه ایثار و شهادت به خرمشهر و آبادان نگاه ویژه شود.

 

باید هرچه سریع تر دو شهرستان آبادان و خرمشهر ساماندهی شوند

در ادامه «سید زین العابدین موسوی» نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس‌ اذعان کرد: با گذشت سال ها و به روی کار آمدن دولت های مختلف آبادان و خرمشهر همچنان جنگ زده اند، لذا می بایست هرچه سریع‌تر این دو شهرستان ساماندهی شوند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه این تفاهنامه در دولت قبل هم به امضا رسید اما اجرایی نشد ادامه داد: تنها در خواست ما این است که ایثارگران آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شوند و لازم است تمام مفاد تفاهمنامه در مورد آبادان و خرمشهر اجرا شود.

 

درحاشیه آئین انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثارگران معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران از دو خانواده شهید موسوی و شهیدان بحرانی تجلیل و قدردانی کرد.

 

کد خبر 1099414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha