۱۴ هزار اتوبوس در حال خدمت رسانی به زوار اربعین/بلیت هوایی برگشت به کشور از عراق؛ ۳.۲ میلیون تومان

شرکت های توزیع، برق مورد نیاز را از بورس خریداری می‌کنند، بلیت هوایی برگشت به کشور از عراق؛ ۳.۲ میلیون تومان، ۱۴ هزار اتوبوس در حال خدمت رسانی به زوار، ایرلاین‌ها موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت بلیت اربعین برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۶ مهر شبستان به شرح زیر است:

تسهیلات مسکن باید بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور باشد

محمود محمودزاده، معاون وزیر مسکن و شهرسازی شب گذشته (دوشنبه 5 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تسهیلات مسکن باید بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور باشد به نحوی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد، گفت: قانون جهش تولید مسکن قانون مسئله محور است به این معنی که بر اساس مسایلی که در اجرای طرح‌ها و قوانین قبلی در حوزه مسکن وجود داشت و با توجه به دیدگاه اقتصاد جدید کشور اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد ساختار‌های جدید در حوزه مسکن کشور و احکام مشخص در حوزه‌های ارکان اصلی مسکن، از ویژگی‌های این طرح است، گفت: تشکیل شورای عالی مسکن با ریاست رئیس جمهور و حضور بیش از ۸ وزیر و برخی اعضای کابینه و تشکیل صندوق ملی مسکن از محل مالیات‌های بخش مسکن و سایر منابع درآمدی مبنی بر جبران کارمزد بانک‌ها و بخشی از هزینه‌ها مانند صدور پروانه ساخت برای کمک به اقشار کم درآمد از ساختار‌های جدید در حوزه‌ی مسکن است.

 

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه احکام این طرح هم شامل زمین، تامین مالی، مصالح و خدمات برای تسهیل در تولید مسکن کشور می‌شود، گفت: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل ۵ سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است.

 

محمود زاده با اشاره به اینکه در سال‌ گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است و معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان می شود، گفت: در طرح قانون جهش تولید مسکن تلاش شده است که بیشترین تخفیف، امتیاز و کمک‌های دولتی برای دهک‌های اول تا سوم باشد.

 

۱۴ هزار اتوبوس در حال خدمت رسانی به زوار اربعین هستند

داریوش باقرجوان، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای شب گذشته (دوشنبه ۵ مهر) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره بازگشت زوار اربعین به کشور گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده مرز مهران برای بازگشت زمینی در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه از ۶ مهر و پس فردا بار ترافیکی را در این مرز شاهد خواهیم بود، گفت: ۱۴ هزار اتوبوس در حال خدمات رسانی هستند. شلمچه نیز اخیرا مجوز عبور را دریافت کرده است و در آن جا نیز خدمات رسانی و ناوگان کمکی در حال فعالیت هستند‌.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اتوبوس ها در مرز مهران در پایانه مرزی و در پایگاه شهید سلیمانی هستند و اولویت اول ۶ استان هستند؛ قیمت ها مانند سال ۹۸ و بنا به وسیله نقلیه و مسیر متفاوت است.

 

۴۵ پرواز برای بازگشت زوار اربعین در نظر گرفته شد/بلیت هوایی برگشت به کشور از عراق؛ ۳.۲ میلیون تومان

حسن خوش خو، مدیر کل دفتر نظارت بر آژانس های مسافرتی و فرودگاه های سازمان هواپیمایی کشور شب گذشته (دوشنبه ۵ مهر) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره بازگشت زائران اربعین به کشور با اشاره به اینکه در رابطه با پرواز اربعین بازه زمانی  ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه  در نظر گرفته شده است، گفت: از بعداز ظهر ۵ مهر شاهد ترافیک بازگشت هستیم به طور میانگین فعلا ۴۵ پرواز در نظر گرفته شده که می تواند افزایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی پروازهای فوق العاده نیز داریم، گفت: در مجموع چیزی که آمار واقعی داریم این است که ۲۵ هزار مسافر بلیت رفت و برگشت را تهیه کردند و  برای بازگشت ۴۵ هزار نفر نیز  برنامه داریم در رابطه با قیمت بلیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای مشهد ۴ میلیون تومان برای برگشت در نظر گرفته شده است.

 

خوشخو با بیان اینکه برخی مشکلاتی در رابطه با تهیه بلیت داشتند که از طریق نهادهای مربوط کمیته ای برای رسیدگی ایجاد شد که با مواردی از تخلفات نیز برخورد کرده ایم، گفت: در رابطه با بلیت برگشت توصیه این است که افراد  برنامه داشته باشنند افراد می توانند بلیت را حتی از ایران  به صورت آنلاین تهیه کنند تا به مشکل بر نخورند.

 

مدیر کل دفتر نظارت بر آژانس های مسافرتی و فرودگاه های سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه برای رفت ۶ فرودگاه  از ایران و ۱۴ فرودگاه برای برگشت تعبیه شده است، ادامه داد: زائران اگر برای دریافت بلیت زودتر اقدام کنند بسیار این موضوع به ما برای خدمات رسانی کمک خواهند کرد. آن دسته از هواپیماهایی که پرواز را نتوانسته باشند انجام دهند و پرواز جایگزین نداشته باشند طی هماهنگی هایی از پرواز جایگزین دیگر استفاده خواهد شد و زائران اصلا نگران نباشند. به هر دلیلی تخلفی در این زمینه رخ داده باشد  با ارائه اسناد پول به افراد از خواهد گشت.

 

شرکت های توزیع، برق مورد نیاز را از بورس خریداری می‌کنند

پس از ۵ سال وقفه و با حمایت وزارت نیرو و شرکت توانیر دوباره شرکت های توزیع نیروی برق از بورس انرژی خرید کردند.

خرید برق به قیمت رقابتی، کشف قیمت واقعی برق، امکان برنامه ریزی بلند مدت خرید برق شرکت های توزیع، توسعه رقابت و تشویق سرمایه گذارها به احداث نیروگاه از نتایج معامله در بورس انرژی است.

همچنین امید آن می رود که با ادامه این روند و استمرار خرید برق شرکت های توزیع از بورس انرژی، سهم معاملات در بورس انرژی افزایش و نقش دولت در خرید و فروش برق بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کاهش یابد.

 

ایرلاین‌ها موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت بلیت اربعین

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با انتشار توییتی نسبت به نحوه بازپرداخت وجه بلیت هواپیما و مابه‌التفاوت اخذ شده از زائران اربعین واکنش نشان داد و نوشت: تعدادی از زائرین عزیز با وجود خرید بلیت به دلایل مختلف موفق به سفر نشدند. به همین جهت مقرر شد وجه کامل بلیت بدون کسر خسارت به ایشان عودت داده شود.

 

وی با اشاره به برخی موارد فروش بلیت عراق با قیمت بالاتر از نرخ مصوب نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف به پرداخت مابه‌التفاوت بلیت (که بیشتر از قیمت مصوب اخذ شده) هستند و با خاطیان برخورد جدی خواهد شد. 

 

بر اساس مصوبه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، نرخ بلیت یکطرفه عراق از تهران و سایر شهرها به جز مشهد و بندرعباس در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر سالجاری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نرخ بلیت دوطرفه ۵ میلیون تومان تعیین شده است. این نرخ‌ها برای شهرهای مشهد و بندرعباس به ترتیب ۴ و ۶ میلیون تومان هستند.

 

کد خبر 1099448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha