پیش بینی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از سفر اربعین/پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

پیش بینی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از سفر اربعین، سفیر ایران منشور کوروش را به وزیر حقوق بشر برزیل اهدا کرد، پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه و تذکر درباره خلیج فارس برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پیش بینی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از سفر اربعین، سفیر ایران منشور کوروش را به وزیر حقوق بشر برزیل اهدا کرد، پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه و تذکر درباره خلیج فارس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۶ مهر است.

تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از سفر اربعین پیش بینی شده است

احمد محمدی فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی شب گذشته (دوشنبه 5 مهر) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره بازگشت زوار اربعین به کشور با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از سفر اربعین، پیش بینی شده است، گفت: برای حمل و نقل زائران از مرز زمینی به کشور نیز پیش بینی‌های لازم انجام و اتوبوس، تهیه شده است.

 

وی با بیان اینکه برای تعدادی از زائران که با هواپیما باز می‌گردند امکانات پرواز به تعداد کافی از کشور عراق به سمت جمهوری اسلامی ایران فراهم است، ادامه داد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در عراق حضور دارد تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

 

محمدی فر با اشاره به اینکه برای گرفتن تست کرونا از زائرانی که وارد کشور می‌شوند؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر، آمادگی دارند، گفت: در این رابطه از نیرو‌های داوطلب و بسیج هم استفاده می‌شود.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امکانات قرنطینه‌ای و درمانی هم در شهر‌های مرزی به تعداد کافی پیش بینی شده است، اضافه کرد: پذیرایی از زائران در مرز‌های زمینی در دستور کار قرار گرفته و امکانات لازم و مناسب برای آن‌ها فراهم شده است. زائرانی که مشکوک به بیماری کرونا هستند و علایمی دارند به سرعت به مراکز درمانی منتقل شوند.

 

محمدی فر با اشاره به اینکه بلیت هواپیما همان قیمت‌هایی است که از پیش اعلام شده بود، گفت: اتوبوس هم بر اساس قیمت مصوب سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است و عوامل نظارتی هم بر این موضوع نظارت خواهند کرد.

 

در مرز شلمچه ۲۶ موکب و مرز مهران ۲۴ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی مستقر شده اند

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین شب گذشته (دوشنبه ۵ مهر) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره بازگشت زوار اربعین به کشور گفت: در مرز شلمچه ۲۶ موکب و مرز مهران ۲۴ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی مستقر شده اند.

 

 
وی ادامه داد: در کشور عراق هم ۵۰۰ موکب تا ۲۳ صفر وظیفه‌ی پذیرایی از زائران اربعین را به عهده دارند.
 
 
 
دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین گفت: در مرز مهران امکانات لازم برای اسکان احتمالی زائران در نظر گرفته شده است.
 
 
 
 
 
پیمان صایریان، مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین شب گذشته (دوشنبه ۵ مهر) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره بازگشت زوار اربعین به کشور با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم از قبل برای انجام تست کرونا روی زائران در نظر گرفته شده است، گفت:‌ تعدادی رپید تست به عراق ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه زائران می توانند در کشور عراق تست داده و در صورت نداشتن مشکل به کشور وارد شوند، گفت: در صورتی که تست در ورودی های کشور انجام شود، ایستگاه هایی در نظر گرفته شده که اگر افراد بدحال باشند بلافاصله برای درمان به نزدیکترین بیمارستان و در صورت بدحال نبودن به نقاهتگاه ها منتقل می شوند.

 
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: جواب تست های گرفته شده در مرزها ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه مشخص می‌شود.
 
 
 
 
 
سفیر ایران در برزیل در ملاقات با "دامارس آلوِز" وزیر امور زنان، خانواده و حقوق بشر این کشور، یک نسخه از منشور کوروش به عنوان اولین اعلامیه شناخته شده حقوق بشر در دنیا را همراه با ترجمه پرتغالی آن به وی اهدا کرد. در این دیدار حسین قریبی ضمن اشاره به پیشرفت های روزافزون جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد بسترهای قانونی و اجتماعی برای تضمین رعایت حقوق بشر، با اشاره به جایگاه زن و خانواده در ایران، برخی از آمارهای دستاوردها در این زمینه ظرف چهار دهه گذشته را ارائه کرد.

وی همچنین با توصیف شرایط فعلی افغانستان، خدمات ارائه شده به مهاجران بویژه برخورداری از حق تحصیل برای کودکان و دختران افغانی هم پایه اتباع ایرانی را شرح داد.

سفیر ایران با اشاره به اینکه پیشرفت در زمینه حقوق بشر از طریق همکاری بین المللی و تبادل تجربیات بهینه بین کشورها فراهم می شود، آمادگی ایران برای انجام گفت وگوهای دوجانبه در این زمینه را اعلام و تاکید کرد که ایران و برزیل در این نکته توافق دارند که ارتقای حقوق بشر نباید بعنوان ابزار سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

آلوِز نیز با اشاره به چالش‌های پیش روی برزیل درخصوص حقوق بشر از جمله ارتقاء برابری میان طبقات مختلف جامعه برزیل، گزارشی درخصوص فعالیت های دولت برزیل در زمینه تامین حقوق بومیان و مردمانی که در مناطق روستایی دورافتاده زندگی می کنند، ارائه داد.

به گفته وی جمعیت بومیان در بیش از ۳۰۰ روستا در مناطق مختلف زندگی می کنند که بویژه زنان و کودکان آنها شایسته توجه و حمایت هستند و در این زمینه دولت فعلی برزیل اقدامات گسترده ای انجام داده است.

آلوِز همچنین ضمن اشاره به علاقمندی خود به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند برای آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف زندگی اجتماعی ایرانیان از ایران دیدار کند.

 

پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه و تذکر درباره خلیج فارس

هیات جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن بطور قاطع رد می شود. متن کامل پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نماینده امارات در نشست عالی رتبه هفتاد و ششمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل که توسط یکی از دیپلمات های ایران قرائت شد، بدین شرح است:

مایلم به ادعاهای بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورم در ارتباط با جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ پاسخ دهم.


 جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی شناسد. این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن بطور قاطع رد می شود.


با این وجود، و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گونه سوء تفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابو موسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.

 

هیات جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ مجدد به اظهارات نماینده امارات در نشست مجمع عمومی و بکارگیری نام مجعول خلیج فارس مجددا بر ضرورت بکارگیری نام درست خلیج فارس تذکر داد.


 هیات ایران پاسخ داد: همچنین بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح"خلیج فارس" از ۵۰۰ سال پیش از  میلاد مسیح  برای اشاره به پهنه آبی  واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بکار برده می شده  و  این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

 

اسرائیل با ایران هراسی نمی‌تواند مانع توجه به فعالیتهای شرورانه خودشود

هیات ایران در سازمان ملل در پاسخ به اتهام افکنی‌ها و لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهونیستی گفت: این رژیم نمی‌تواند با راه اندازی برنامه نظام‌مند ایران هراسی، از جمله آنچه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت، توجهات را از فعالیت‌های شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند. متن کامل پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست عالی رتبه هفتاد و ششمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل که توسط  پیمان غدیرخمی یکی از دیپلمات های ایران قرائت شد، بدین شرح است:

 

آقای رئیس؛


مایلم از این فرصت استفاده کرده و به ادعاهای بی اساس امروز نخست وزیر رژیم اسرائیل پاسخ دهم.


او هم مانند سلف بدنام خود تلاش کرد تا جایی که می تواند اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه کشور من مطرح کند. او با مظلوم نمائی، نومیدانه تلاش نمود رژیم اسرائیل را بی گناه معرفی کند.
البته این تعجب آور نیست چرا که فریب همواره بخشی از دستورکار آنها بوده است.


هدف خباثت آمیز او روشن است: سرپوش گذاشتن بر تمام سیاست های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده و رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه طی هفت دهه گذشته.


او بجای ارائه چنین اطلاعات نادرست و طرح اتهامات بی پایه و اساس ، باید می گفت که به عنوان تنها قدرت اشغالگر در منطقه، که بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته و، بلااستثناء به همه همسایگانش بلکه حتی کشورهای فراتر از منطقه حمله کرده است، هنوز هم به اشغال برخی سرزمین ها ادامه می دهد، و هر چهار جنایت اصلی بین المللی را نه یک بار بلکه بارها و گاهی همزمان مرتکب شده است. و این فهرست سیاه و طولانی همچنان ادامه دارد.


او حتی یک بار به حقوق مسلم مردم فلسطین که بیش از هفت دهه تحت اشغال و سلطه وحشیانه رژیم اسرائیل زندگی می کنند و به محاصره غیرقانونی و غیرانسانی که بر نوار غزه اعمال و آن را به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل نموده است، اشاره ای نکرد.


در عوض، فریبکارانه سعی کرد بدون اینکه روی خود بیاورد که حاکمان این رژیم همواره به فعالیتهای تروریستی مشغول بوده و برخی از آنها حتی به قصاب غیرنظامیان بی گناه فلسطینی معروف هستند، رژیم خود را به عنوان تنها دموکراسی منطقه معرفی کند!


به عنوان مثال، تنها در جنگ وحشیانه و تمام عیار ۱۱ روزه خود در غزه در ماه می ۲۰۲۱، نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند که در بین آنها ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده بودند که زیر آوار خانه خودشان مدفون شدند. بسیاری از آنها کودک بودند و یکی از آنها یک کودک شش ماهه بود. بهترین صفت برای حاکمان رژیم اسرائیل، تروریست های کودک‌کش است.


او همچنین باید توضیح می داد که چرا هنوز به مصادره و تخریب خانه‌های فلسطینیان، کوچ اجباری ساکنان آنها و کشتن تظاهر کنندگان مسالمت آمیز فلسطینی ادامه می دهد.


تمام سیاستها و اقدامات وحشیانه این رژیم ناقض آشکار اصول اولیه اخلاقی و انسانی و قواعد حقوق بین الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و همچنان ادامه دارد.


این رژیم نمی تواند با راه اندازی یک برنامه نظام مند ایران هراسی، از جمله آنچه امروز در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ما گفت، توجهات را از فعالیتهای شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند.


رژیم اسرائیل با در اختیار داشتن پیچیده‌ترین نوع سلاحهای متعارف و انواع سلاحهای کشتار جمعی همچنان صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن را تهدید می کند و با نادیده گرفتن درخواستهای جدی و مستمر بین المللی، همچنان از پیوستن به معاهدات بین المللی ممنوع کننده سلاحهای کشتار جمعی سرپیچی می کند و کماکان بطور جدی مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه که در سال ۱۹۷۴ توسط ایران پیشنهاد شده است، می شود.

 

 

 

 
کد خبر 1099449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha