روند نزولی بیماری کرونا در استان زنجان

به گفته قزلباش، تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار تست سرپایی، و بیش از ۳۳ هزار تست بیماران بستری در سطح استان انجام شده است و شاهد روند نزولی بیماری کرونا در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به روند نزولی بیماری در استان ابراز کرد: تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار تست سرپایی، و بیش از ۳۳ هزار تست بیماران بستری در سطح استان انجام شده است .

 

پرویز قزلباش میزان مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته را از ۱۴ هزار نفر در هفته چهارم شهریور به ۱۲ هزار نفر در هفته گذشته ذکر کرد و ادامه داد: روند سرپایی‌ها و بستری‌های کرونا در استان زنجان رو به کاهش است و امیدوار هستیم شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در استان هستیم.

 

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال اظهار داشت: تا ۳ مهرماه ۶۹ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند و هدف اصلی در این گروه سنی، رسیدن به ۷۰ درصد واکسیناسیون بود که امروز به این عدد می‌رسیم .

 

قزلباش افزود: استان زنجان جزء چند استان برتر کشور در واکسیناسیون است، ولی راه طولانی برای رسیدن به ۹۰ درصدی دارد اظهار امیدواری کرد: با پویش و همدلی ایجاد شده، طی روزهای آتی شاهد افزایش آمار واکسیناسیون باشیم .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان ابراز کرد: درحال حاضر شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود، طارم و سلطانیه به رنگ زرد و شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرم‌دره، نارنجی است.

 

وی آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز سطح استان زنجان را ۵۵.۶۴ درصد برشمرد و گفت: این درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۲.۲ درصد، نانوایی ۴۸.۶ درصد، سوپرمارکت‌ ۴۵.۲ درصد، مساجد ۴۰.۵ درصد و مسافربری درون‌شهری ۴۱.۲ درصد است

کد خبر 1099500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha