۵۰ میلیون تومان؛ هزینه هر ماموریت آتش نشانی بجنورد

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: انجام هر ماموریت آتش نشانان مرکز استان امسال ۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد که البته بسیاری از این ماموریت ها مربوط به حادثه هایی است که توسط شهروندان قابل مدیریت و مهار است.

«مجید گریوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: از مردم انتظار می رود برای حادثه های جزئی و کوچک، آتش نشانان را به ماموریت نکشانند، این سازمان به صورت درآمد و هزینه در حال خدمات رسانی است و هزینه های بالای ماموریت ها از بیت المال و از جیب مردم پرداخت می شود از این رو مردم برای کاهش هزینه ها در صورت امکان حادثه را مدیریت و از تماس با آتش نشانی خودداری کنند.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: در نیمه نخست امسال تماس های زیادی با آتش نشانی برقرار شده که مربوط به حادثه های جزیی مثل آتش سوزی سطل زباله و یا آتش سوزی فضای سبز است.

 

وی خاطرنشان کرد: نیمه اول امسال آتش نشانان بجنورد به هزار و 16 ماموریت اعزام شدند که 609 مورد حادثه و 407 مورد آتش سوزی بوده است.

 

گریوانی با اشاره به وقوع 407 مورد آتش سوزی در بجنورد گفت: بیشترین حادثه آتش سوزی با 79 مورد مربوط به آتش سوزی فضای سبز و پارک های جنگلی بوده است.

 

وی گفت: در این مدت 69 مورد آتش سوزی منازل مسکونی گزارش شده و آتش سوزی وسایل نقلیه و علف های هرز هر کدام با 42 مورد در ردیف بعدی قرار دارد.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با اشاره به اینکه نیمی از آتش سوزی های بجنورد در این مدت عمدی بوده است، گفت: در این مدت 212 مورد آتش سوزی عمدی بوده به طوری که 9 مورد آتش سوزی منزل مسکونی منجر به شکایت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دفع حیوانات مزاحم با 184 مورد بیشترین علت برای اعزام ماموریت های حادثه ای ثبت شده است و حادثه های آسانسور که ناشی از نوسان و قطعی برق رخ داده با 172 مورد و حبس شدگی با 123 مورد در ردیف بعدی قرار گرفته است.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه امسال 387 نفر در حادثه ها توسط آتش نشانان نجات یافته اند، افزود: در این حادثه ها 27 نفر شامل 20 مرد و هفت زن مصدوم شده و سه مرد فوت کرده اند.

 

وی همچنین با ابراز نگرانی از فرسوده بودن ناوگان آتش نشانی در مرکز استان گفت: اکنون 17 دستگاه ناوگان در اختیار این سازمان است اما همه این ماشین آلات بیش از 17 سال عمر دارند.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری در شهرداری، نیاز است تا در زمینه کمک های مالی، توجه ویژه به آتش نشانی مبذول شود.

 

کد خبر 1099516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha