بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کودک به کتابخانه های گیلان اهدا شد

تیزهوش تابان در راستای تامین بخشی از نیازهای مخاطبین کتابخانه‌ها بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کودک به کتابخانه های گیلان اهدا کرد.

«پریسا کرمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی را از سنت‌های پسندیده و ارزشمندی دانست که دیگران را در بهره‌مندی از مزایای فراوان آن سهیم می‌کند و اظهارداشت: سنت اهدای کتاب در گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های با جمعیت برخوردار از سطح سواد بالا از دیرباز مرسوم بوده است و اینک در بین برخی مسئولین استانی نیز دیده می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان این نیک اندیشی را ثمره تلاش‌های کتابداران در معرفی این طرح ارزشمند برای تامین بخشی از نیازهای مخاطبین کتابخانه‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر پویش اهدای کتاب در راستای تامین نیازهای مطالعاتی مخاطبین و اعضای کتابخانه‌ها به‌ویژه اعضای کودک در استان در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اقدام ارزشمند رییس اتاق بازرگانی گیلان در پیوستن به این پویش با اهدای کتاب اظهارداشت: «هادی تیزهوش تابان» در راستای تامین نیازهای اعضای کودک کتابخانه 212 جلد کتاب کودک به ارزش 63 میلیون ریال از محل درآمد شخصی خود به کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا کرد.

 

کرمی ادامه داد: این کتاب‌ها که در موضوعات متنوعی چون شعر، قصه و داستان، علوم مختلف، بازی و سرگرمی و گروه سنی بزرگسال با موضوع روانشناسی مادر و کودک است به کتابخانه‌های مناطق محروم و تازه تاسیس اهدا شد.

 

وی با بیان اینکه رییس اتاق بازرگانی گیلان در دیدار قبلی حمایت همه جانبه خود از مجموعه کتابخانه‌ها را اعلام کرده بود تصریح کرد: استمرار اقدام ارزشمند تامین منابع کتابخانه‌ها، تجهیز و حمایت از این مراکز از وظایف مهم همه دست اندرکاران در همه حوزه‌هاست.

 


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اذعان کرد: کتاب‌های اهدایی هم اکنون در اختیار اعضای کودک و نوجوان و مادران عضو کتابخانه‌های عمومی دکتر حسین الهی قمشه‌ای شهرستان شفت و زنده یاد مریم میرزاخانی شهرستان صومعه سرا قرار گرفته است.

 


گفتنی است، استان گیلان هم اکنون دارای 85 باب کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و 100 جلد کتاب برای تامین نیازهای اطلاعاتی روزافزون اعضا و مراجعین به این مراکز است و در اجرای پویش‌های مختلفی چون «اهدای کتاب» و «هدیه کتاب، ارمغان اندیشه ای نو» که برای بروزرسانی منابع کتابخانه‌ای صورت می‌پذیرد دستگاه‌های مختلفی چون تامین اجتماعی استان گیلان، راه و شهرسازی، سرپرستی بانک‌های کشاورزی و بانک ملی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و برخی از فرمانداری‌های استان از جمله فرمانداری رشت، لاهیجان و آستارا و برخی از شهرداری‌های استان، ائمه جمعه استان، تبلیغات اسلامی در شهرهای مختلف در این پویش‌ها مشارکت داشته و به آن پیوسته‌اند.

 

کد خبر 1099540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha