افتتاح ۴۰۰ پروژه عمرانی و فرهنگی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین

برین گفت: ۴۰۰ پروژه در بخش های عمرانی، اشتغال، فرهنگی، تربیتی و سلامت توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در این استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمزه برین» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۶ مهر) در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین برگزار شد، بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۴۰۰ پروژه در بخش های عمرانی، اشتغال، فرهنگی، تربیتی و سلامت با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در این استان افتتاح می شود.

 

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: این پروژه ها در روزهای هفتم و نهم مهر ماه افتتاح خواهند شد که از مجموع پروژه های مذکور ۱۱۴ پروژه عمرانی، ۱۰۰ پروژه در حوزه اشتغال و ۱۸۶ پروژه هم در حوزه فرهنگی، تربیتی و سلامت است.

 

وی عنوان کرد: در اجرای این پروژه دستگاه های دولتی، شوراها و دهیاری ها هم مشارکت دارند که این پروژه های در مناطق روستایی شامل دهستان های چوقور طارم سفلی، دستجرد الموت غربی و زوارک الموت شرقی افتتاح می شود.

 

برین اعلام کرد: پروژه های عمرانی قابل افتتاح در بخش آب شرب بهداشتی شامل مخازن آب شرب، احداث خط انتقال آب، بهسازی چشمه ها و کانال آب کشاورزی، مسجد، پل و غیره است که در اجرای پروژه های عمرانی که به صورت جهادی انجام شده ۸ میلیارد تومان صرفه جویی را شاهد هستیم.

 

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین توضیح داد: در بخش اشتغال هم پروژه ها در حوزه باغداری، زنبورداری، دامداری، زراعت، قالی بافی و غیره بوده است که با اجرای این پروژه ها ۱۵۰ نفر در روستاها مشغول به کار شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مهاجرت معکوس از شهر به روستا را به دنبال دارد که امیدواریم با اقدامات این چنینی شاید تحقق بیش از پیش این امر باشیم.

 

برین تأکید کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت مردم در روستاها و همکاری دستگاه های دولتی فعالیت دارد و مردم عنصر اصلی در اجرای برنامه های ما در قرارگاه هستند و اگر مردم پای کار نباشند هیچ پروژه های اجرایی نمی شود.

 

وی یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در ۳۵ روستای دهستان زوارک در بخش الموت شرقی، ۱۸ روستای دهستان چوقور در بخش طارم سفلی و ۱۹ روستای دهستان دستجرد در بخش الموت غربی فعالیت دارد.

 

کد خبر 1099582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha