گلایه از تعیین تکلیف پدرخوانده ها برای شوراها/ بهره گیری از نظر نخبگان در انتخاب شهردار بیرجند

محمودی‌راد گفت: افراد انگشت‌شمار می خواهند به عنوان پدرخوانده برای شوراها تعیین تکلیف کنند و چوب لای چرخ فعالیت شوراها می گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا محمودی راد» امروز (۶ مهر) در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعضای شوراها نیازمند حمایت مردم و مدیران اجرایی هستند اما افراد انگشت‌شمار می خواهند به عنوان پدرخوانده برای شوراها تعیین تکلیف کنند و برنامه بدهند و چندنفر هم تریبون آنان هستند و متاسفانه شوراها را به چالش می کشند و چوب لای چرخ فعالیت شوراها می گذارند.

 

رئیس شورای شهر بیرجند از ارگان های نظارتی درخواست کرد این موضوع ها را رصد کنند تا حداقل شرایطی فراهم شود که اعضای شورای شهر بتوانند با فراغ خاطر آزاد به امور مردم بپردازند و گفت: باید تفکرات صنفی، شغلی و سیاسی را کنار بگذاریم و در شورا آنچه به نفع مردم و شهر است را انجام دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت های سرسام آور، بیان کرد: هر چند باید برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم ولی برخی از شهرهای محروم شرایط خاص و ویژه‌ای دارند و نباید آنان را از اعتبارات دولتی بی‌بهره کنیم.

 

محمودی‌راد گفت: یکی از درخواست‌های ما دریافت حق السهم از فروش نفت و سایر اعتبارهای دولتی برای شهرها و شهرستان‌هایی است که از این اعتبار محروم هستند.

 

رئیس شورای شهر بیرجند بر شایسته سالاری و احترام به نظرات نخبگان تأکید کرد و افزود: کمیته های تخصصی شوراهای مشورتی تشکیل شود تا بتوانیم از دیگاه های نخبگان برای توسعه و اداره شهر استفاده کنیم تا کار به صورت علمی و منطقی پیش برود.

 

وی با بیان اینکه در موضوع انتخاب شهردار بیرجند نیز از نظر نخبگان استفاده کردیم، تصریح کرد: البته هر کاری نواقص و مزایایی دارد اما مهم این است که در انجام کارها تفکر علمی وجود داشته باشد.

 

محمودی‌راد تأکید کرد: با تحقق مدیریت یکپارچه شهری اختیارات شورا و شهرداری در مدیریت شهری و میدان عمل آنان بیشتر خواهد شد.

 

کد خبر 1099590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha