آخرین وضعیت مرزهای خوزستان جهت خدمات‌رسانی به زائران حسینی

حیاتی با بیان اینکه پایانه‌های خوزستان در دو مرز شلمچه و چذابه در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» امروز (سه‌شنبه ۶ مهر) با اشاره به آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی استان و تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده جهت بازگشت زائرین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه‌های مرزی در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه، آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل‌باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر بخشی از تمهیدات صورت گرفته برای برگشت زائران حسینی است.

 

وی با بیان اینکه ورودی زائرین در حال حاضر از ۲ پایانه مرزی تاکنون ۲٠هزار نفر گزارش شده است ابراز کرد: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران به ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر  و ۲ ریل‌باس از خرمشهر به مرکز استان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

حیاتی از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه به عمق کشور خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط  واحد در شلمچه مستقر است و کار انتقال زائرین را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی اکیپ امداد ونجات، بهداشت و درمان با هدف انجام تست‌های مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی‌سی‌آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداددر بحث خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.

 

کد خبر 1099639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha