برگزاری همایش اربعین در کربلا و نجف/ استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ فرهنگ اربعین

خم پیچی گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونایی تلاش کردیم تا با استفاده از فضای مجازی برنامه های اربعین امسال را با شکوه و اثرگذاری برگزار کنیم و در این راستا چندین همایش در ایران و عراق برگزار کردیم.

«ابوالفضل خم پیچی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزار و امکانات مادی برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را عظمت و جلوه داد و آن را به عنوان یک آیت عظمی و نشانه ای برای پیروزی از جبهه حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش گذاشت.

 

مدیر ارتباطات بین الملل بعثه مقام معظم رهبری افزود: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی و تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد.

 

وی تاکید کرد: باید پیوندهای مستحکم بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی، ملیت ها و اقوام مختلف در راهپیمایی افزایش یابد.

 

خم پیچی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان در خصوص راهپیمایی اربعین گفت: در همین راستا بعثه مقام معظم رهبری با تاکیدات و توجه خاص نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونت بین الملل حج و زیارت برنامه های اربعین امسال باشکوه تر و اثرگذاری بیشتری برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی تلاش کردیم تا با استفاده از فضای مجازی برنامه های اربعین امسال را با شکوه و اثرگذاری برگزار کنیم و در این راستا چندین همایش در ایران و عراق برگزار کردیم.

 

مدیر ارتباطات بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری دومین همایش اربعین با عنوان فرصت های تبلیغی و ارتباطی در اربعین گفت: این همایش به صورت مجازی و در شب اربعین با حضور کارشناسان و متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی از شبهه قاره، جنوب شرق، خاورمیانه عربی و آفریقا برگزار شد.

 

خم پیچی افزود: فرصت های گفت و گو و مناظره در کنگره اربعین و راهکارهای تقویت آن، راهکارهای جهانی سازی و گفتمان عقیدتی و اخلاقی اربعین، فضای مجازی در خدمت گفتمان اربعین و ارزش های جهانی آن، ظرفیت ارتباطی و رسانه ای اربعین، اربعین و دیپلماسی علمی و فرهنگی و تجربه زیست معنوی زیر پرچم اربعین محورهای اصلی این همایش را تشکیل می دادند.

 

وی تصریح کرد: فرصت تبلیغی موجود در اربعین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کرونا یک فرصت است و می توان از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کرد، بنابراین برای برگزاری برنامه های ویژه اربعین از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردیم.

 

مدیر ارتباطات بین الملل بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: بیشتر فعالیت ها و برنامه های با محوریت اربعین در قالب وبینار و نشست های تخصصی به صورت مجازی برگزار شد و قصد داریم در آینده نیز نشست های مجازی و منطقه ای با رویکردهای مختلف برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش ویژه اربعین با عنوان تجلی ارزش های بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در کنگره اربعین گفت: در راستای بزرگداشت شعائر دینی و ترویج فرهنگ اربعین دو همایش در ایران و همایش هایی نیز در شهرهای نجف و کربلا توسط معاونت بین الملل بعثه رهبری برگزار شده است.

کد خبر 1099647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha