جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون با همکاری سازمان دارالقرآن کریم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در نشست مشترک هیات اندیشه‌ورز که با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده روحانیون و طلاب در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون است که در سطح کشور به منظور گسترش فرهنگ قرآنی بین خانواده‌های طلاب و روحانیون، شناسایی رشد و هدایت استعدادهای بانوان، کودکان، نوجوانان و جوانان در راستای آشنایی و انس با قرآن کریم و معارفه اهل بیت علیهم‌السلام  برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح معلومات قرآنی بین خانواده‌های طلاب، رقابت سالم و سازنده براساس آموزه‌های قرآنی، آشنایی با فرهنگ و تعالیم قرآن کریم با استفاده از ابزار هنر از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: رشته‌های این جشنواره روخوانی، روانخوانی، صحیح‌خوانی، تفسیر آسان، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی و صحت قرائت نماز است.

 

مرادی بیان کرد: باتوجه به اینکه این جشنواره ویژه خانواده طلاب و روحانیون تشیع است نیاز است حخوزه‌های علمیه نسبت به معرفی و اطلاع‌رانی بین خانواده روحانیون همکاری کند تا در مهلت مقرر علاقمدان نسبت به شرکت در این جشنواره قرآنی اقدام نماید.

 

وی همچنین از تشکیل هیات اندیشه‌ورز قرآنی در استان خبر داد و بیان کرد: این هیات از سال گذشته در استان تشکیل شده و به منظور بررسی مشکلات فعالان قرآنی در استان فعالیت‌ می‌کند که احکام اعضای این هیات صادر و به آنها اعطا شده است.

 

لزوم ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه بر لزوم ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی میان افراد جامعه بیانگر عدم توجه به آیات و دستورات قرآن کریم است و باید فعالان قرآنی و متولیان امر با برنامه‌ریزی قرآن کریم را در زندگی مردم جاری و سازی سازند.

 

‌حجت‌الاسلام علی رستمی با اشاره به اینکه تشکیل هیات اندیشه‌ورز قرآنی نیز گام ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و کاهش مشکلات فعالان قرآنی است، افزود: این هیات باید هر جلسه مصوبات خود را دنبال و در راستای رفع مشکلات فعالان قرآنی عملیاتی نماید.

 

وی خواستار مکاتبه با ادارات ذیربط برای حمایت از فعالان قرآن شد و بیان کرد: دارالقرآن کریم و اتحادیه موسسات قرآنی می‌تواند با انجام مکاتبات با سایر ادارات از ساختمان‌های بدون استفاده ادارات برای انجام فعالیت‌های قرآنی موسسات و خانه‌های قرآنی بهره ببرند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌فر مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 800 پرونده از روحانیون تشیع در این مرکز تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی بین این تعداد از طلاب و روحانیون می‌توان زمینه مشارکت هرچه بیشتر خانواده روحانیون در جشنواره قرآن و عترت را فراهم کرد.

 

درخش علیمرادی رئیس هیات اندیشه‌ورزان قرآنی استان کردستان نیز در این جلسه گزارشی از تشکیل این هیات و مشکلات فعالان قرآنی استان کردستان ارائه داد و بیان کرد: تاکنون چهار جلسه توسط این هیات در سنندج تشکیل شده اما پیگیری مشکلات و رفع دغدغه جامعه قرآنیان استان نیازمند همراهی و حضور مسئولان در جلسات هیات اندیشه‌ورز قرآنی استان است.

در این جلسه حکم اعضای هیات اندیشه‌ورز قرآنی به اعضا اهدا شد.

 

کد خبر 1099652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha