از بی‌برنامگی در توسعه معادن تا بی‌توجهی مدیران به جایگاه شوراها

بی‌برنامگی در توسعه معادن زغال سنگ، بی‌توجهی مدیران به جایگاه شوراها، پروژه های نیمه تمام و تعطیلی کارخانه ها از مشکلاتی بود که در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان جنوبی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامحسین طاهری» امروز (۶ مهر) در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: نهال شوراها نوپا و فقط زنده است و رشد چندانی نداشته است

 

رئیس شورای اسلامی طبس با بیان اینکه بحث مطالبه سهم استان از انتقال آب بر زمین مانده است، گفت: خراسان جنوبی علی رغم ظرفیت هایی بسیار اما سند جامع مبتنی بر سند آمایش سرزمین و با چشم‌انداز روشن ندارد.

 

وی در ادامه تفکیک حوزه انتخابیه طبس را با توجه به گستردگی آن ضرورتی جدی دانست و افزود: سهم شهرستان طبس از ۲ درصد فروش معادن متاسفانه علی رغم مصوبه هیات دولت وقت بر زمین مانده و کسی پاسخگویی و پیگیری نکرده است.

 

طاهری با اشاره به بی‌برنامگی استان در توسعه معادن طبس در حوزه زغال سنگ، بیان کرد: در حالی که معادن طبس می تواند مشکل اشتغال استان و حتی شرق کشور را حل کند؛ ما طبس را برای طبس نمی خواهیم بلکه برای استان می خواهیم.

 

رئیس شورای اسلامی طبس از کم‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی به بحث بهداشت و درمان این شهرستان گلایه کرد و گفت: تعطیلی اورژانس هوایی طبس خیلی نگران کننده است و کوتاهی سازمان تأمین اجتماعی برای احداث درمانگاه، جاده های مرگ، گرانی فاحش زمین و مسکن و تأخیر در احداث نیروگاه زغال سوز از دیگر مشکلات است.

 

«محمد مهدی ولیان» رئیس شورای شهر قاین با اشاره به لزوم تفکر شوراباوری و شورایاوری اظهار کرد: اگر این مهم نباشد مسئولان تصمیماتی می گیرند که با هزینه پول های هنگفت اما دردی از مردم را دوا نمی‌کند و نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: نیاز است از اعضای شورا که چیکیده تفکرات مردم هستند، استفاده شود.

 

ولیان با بیان اشعاری از مولوی مبنی بر اینکه «مشورت، ادراک و هشیاری دهد/ عقل ها، مر عقل را یاری دهد»، افزود: اما جای سوال است که چقدر در کمیته های برنامه ریزی از شوراها استفاده می شود؟

 

رئیس شورای شهر قاین درخواست کرد با اختصاص اعتبار کمک کنند تا شوراهای شهرستان و بخش حداقل برای هزینه های رفت و آمدهای اداری مشکلی نداشته باشند.

 

«سید مهدی علی‌پرست» نماینده شورای شهر فردوس در این جلسه با بیان لزوم توجه به جایگاه شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان، گلایه کرد: متاسفانه گاهی اوقات به مکاتبات و تلفن های اعضای شوراها توسط مدیران کل در سطح استان پاسخ داده نمی شود.

 

وی خواستار توجه به شهرستان ها شد و تصریح کرد: اکنون بیرجند هم مانند تهران در حال قفل شدن است و باید برخی پروژه ها به شهرستان ها ارجاع شود.

 

علی‌پرست با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کارخانه های شهرک صنعتی فردوس تعطیل و مابقی هم با مشکل نقدینگی مواجه هستند، افزود: باید مشکلات کارخانه ها تعطیل و نیمه تعطیل بررسی شود تا مشکل اشتغال برطرف شود.

 

نماینده شورای شهر فردوس به پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از آغاز عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها مانند ورزشگاه کارگران اسلامیه، باند امداد و نجات و راه آهن حدود ۱۵ سال می گذرد.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک جاده سه راهی روم تا فردوس، بیان کرد: پژوهشکده انار فردوس با قدمت ۱۲ ساله حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و متولی ندارد.

 

 

 

کد خبر 1099664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha