لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در ترویج برنامه‌های کتابخوانی و فرهنگی

ولیپور بر لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در ترویج برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و فرهنگی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌«آرزو ولیپور» امروز(۶ مهرماه) در دیدار با مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت عظیم پایگاه‌های بسیج، می‌تواند در کمک به ارتقای برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ادامه افزود: با هماهنگی و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برای بهره مندی کارکنان دولت از مزایای دوره‌های آموزشی، برای کارکنانی که در مسابقات جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند، گواهینامه دوره آموزشی صادر خواهد شد.

 

وی گفت: ارائه خدمات فرهنگی به مناطق کم برخوردار از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی است و در این خصوص خواستار بهره مندی از پتانسیل موجود سپاه و همکاری مشترک در اجرای طرح‌هایی در حوزه کتابخوانی هستیم.



ولیپور تاکید کرد: تلاش مجاهدانه و جهادی و بسیجی کتابداران کتابخانه های عمومی در ایام شیوع ویروس کرونا نیز ادامه پیدا کرد و با استفاده از فضای مجازی در سطح جامعه تسری پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی در سطح کشور و همزمان در استان مازندران، یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سيره پاك ائمه معصومين (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) بخش ويژه يازدهمين این دوره از جشنواره رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی و در گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در حال برگزاری است.

 

مسئول سازمان بسیج ادارات کل و کارمندان سپاه کربلای مازندران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود: فرهنگ بسیج یک فرهنگ عام و متعلق به همه اقشار جامعه است و امیدواریم همه ما بتوانیم مصداق بسیجی مد نظر رهبر کبیر انقلاب باشیم.



مجیدرضا شعبانی گفت: بصیرت افزایی و دانش افزایی از خصوصیات اصلی بسیجی است و کتابخانه های عمومی نقشی مهم در ارتقای بصیرت و دانش اجتماعی در جامعه ایفا می کنند.

 

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد و همکاری در اجرای برنامه‎‌های فرهنگی مشترک و اطلاع‌‎رسانی گسترده فعالیت کتابخانه‌‎های عمومی در بین نیروهای بسیجی اعلام آمادگی کرد.

 

در ادامه این دیدار مسئول سازمان بسیج ادارات کل و کارمندان سپاه کربلای مازندران با اهدای هدیه ای به رسم یادبود از فرزند نخستین شهید فرهنگی مازندران تجلیل کرد.

 

کد خبر 1099766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha