همایش سبط النبی(ع) در سقز برگزار شد

همایش سبط النبی(ع) با حضور روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه تهران و مسئولین شهرستانی در سقز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتميان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان درهمایش سبط النبی(ع) با بيان اينكه شخصيت‌هاي شيعه و سني طراز اول صدر اسلام بسيار با هم تعامل داشته‌اند و همواره يكديگر را ياري داده‌اند، افزود: در روايت آمده است كه آنان همواره دست از ياري يكديگر برنداشته‌اند.

 

 

وی افزود: اهل سنت احترام خاصی برای امام حسین(ع) و نهضت کربلا قائل هستند، زیرا در این نهضت شاهد نهایت آزاد مردی بوده و بي‌شك، دوستي و محبت اهل بيت موجب اتحاد اسلامي است.

 

 

ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه موقت سقز نیز در همایش سبط النبی(ع) اظهار داشت: برادران اهل بیت نور چشم ماست و این اتحاد نشان از همبستگی و وحدت همیشگی مسلمانان دارد بنابراین برادارن مسلمان این اتحاد را حفظ کنند تا بیگانگان از این مسایل سوءاستفاده نکنند.

 

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز نیز در این بزرگداشت، با تاکید بر اتحاد مسلمانان در برابر بیگانگان و دشمنان اسلام، افزود: شجاعتی که هم اکنون در میان مسلمان است از قیام امام حسین(ع) بر گرفته شده است و باید این اندیشه‌ها حفظ و به نسل های بعدی منتقل شود.

 

 

سیدفاروق حسینی با بیان اینکه اهل بیت میان مسلمانان و بخصوص اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد و اهل تشیع و اهل سنت یک مسیر را دنبال می کنند، اضافه کرد: بخشی از تحولات جهان اسلام از رهنمودهای امام خمینی(ره) سرچشمه می‌گیرد.

کد خبر 1099788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha