۳۵۰۰ زائر حسینی وارد کشور شدند

معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران گفت: از روز گذشته تاکنون ۳۵۰۰زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

«احمد کرمی» در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران از جمله بحث امنیت و خدمات اتخاذ شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در بحث بهداشت، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع کرونا در پایانه مرزی مستقر هستند و از تمامی افرادی که وارد می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود.

 

کرمی افزود: در غربالگری که صورت می گیرد افرادی که تست کرونا آنان مثبت باشد به صورت مجزا به شهرهای مقصد خود انتقال داده شوند و افرادی که نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران انتقال داده می‌شوند.

 

وی یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری ایجاد شده و با کمک نیروهای مسلح و سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان به طور کامل آماده پذیرایی از زائران عتبات‌عالیات هستیم.

 

معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائران هر روز ساعت ۱۶ نشست قرارگاه اربعین با حضور رئیس قرارگاه و مسئولان استانی برگزار می‌شود و تصمیمات مقتضی در راستای برنامه ریزی های اربعین اتخاذ می شود.

 

وی تصریح کرد: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق بسته شده است و حتی افراد دارای مجوزهای قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

 

 

کد خبر 1099789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha