رسانه‌ها حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به درستی تبیین کنند

حجت ‌الاسلام نکونام با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن در راستای تخریب نظام اسلامی، تصریح کرد: برای خنثی‌سازی این هجمه‌ها می‌طلبد تا رسانه‌ها به درستی حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه‌شنبه ۶ مهر) در دیدار با اصحاب رسانه این استان در قالب سلسله جلسات اخلاق در رسانه که به همت بسیج رسانه این استان در محل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: نظام اسلامی در طول ۴۲ سال از عمر خود با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده که باید این موارد به درستی تبیین شود چراکه در غیر این صورت می‌تواند خسارت به بار آورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، دوری از تعصب را از مهمترین ویژگی‌های رسانه‌ها در نظام اسلامی برشمرد و گفت: رسانه زمانی می‌تواند موثر واقع شود که منطقی و اقناعی عمل کند.

 

حجت‌الاسلام نکونام، لازمه این موضوع را مطالعه و ارتقای سواد اهل قلم دانست و اظهار داشت: اهل اقلم باید تا می‌توانند اهل مطالعه باشند و منابع مطالعه که موضوع مهمی است را از میان منابع دینی و انقلاب اسلامی انتخاب کرد.

 

امام جمعه شهرکرد، رسالت فعالان عرصه رسانه را خطیر و سنگین دانست و افزود: اگر در این مسیر دشوار بر اساس فطرت انسانی و خداگونه گام برداشته شود، دستاوردهای خوبی حاصل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نکونام به نقش رسانه در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) اگرچه یک نفر بود و در برابر رسانه های دشمن از نظر تعداد محدود به نظر می رسید اما با خطابه خود طوفانی به پا کرد و نشان داد که کمیت رسانه مهم نیست بلکه با نقش‌آفرینی صحیح می‌توان بسیار موثر واقع شد.

 

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز کشور از نظر رسانه در محدودیت بود اما با همان امکانات و تجهیزات اندکی که در اختیار داشت به گونه ای عمل کرد تا جهان به حقانیت ایران پی ببرد.

 

حجت‌الاسلام نکونام با انتقاد از سردرگمی رسانه‌های زمان حاضر، اظهار داشت: امروز در خصوص ابزار رسانه با محدودیت روبرو نیستیم اما سردرگمی زیاد است از همین رو باید تا می‌توان اخلاق را محور فعالیت‌ها قرارداد و با حرکت در مسیر اراده پروردگار در عرصه رسانه کارهای قابل توجه و موثری ارائه داد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیاده‌روی اربعین را نمونه بارز ظرفیت رسانه‌ای موثر عنوان کرد و گفت: اربعین تبدیل به یک رسانه شده است و این تازه آغاز کار است.

 

حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌ها بهره گرفت و با اصلاح قلم و فکر ابهام‌هایی که در نتیجه رهایی قلم و سخن ایجاد شده را در مسیر صحیح اصلاح کرد.

 

کد خبر 1099830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha