حضور نیروهای نظامی و مردم برای خدمت رسانی به زوار از زیبایی های اربعین است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: یکی از زیبایی های اربعین این است که نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، ناجا و سپاه در کنار مردم از میهمانان امام حسین(ع) و زوار اربعین پذیرایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز(۶ مهر) در بازدید موکب های شهر و پایانه مرزی مهران در راستای ارائه خدمات رسانی به زوار اربعین حسنی در موج برگشت، اظهار کرد: پذیرایی نیروهای نظامی و  مردم در کنار همدیگر، از زوار و میهمانان امام حسین(ع)از زیبایی های اربعین است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: خدا را شکر که استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین حسینی، امسال نیز از خدمت گذاری به زائران محروم نشد، هر چند که با توجه به شرایط پیش آمده نتوانستیم در خدمت زائران بیشتری باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: با توجه به شرایط کشور خودمان و کشور میزبان و احتیاطی که نسبت به شیوع ویروس کرونا باید انجام می گرفت، طبیعتا نبایستی از مرز مهران اجازه خروج داده می شد و بنا شد که تنها برای ورود زائران این مرز باز باشد و بعد از اربعین نیز در خدمت زائرینی باشیم که از مرز هوایی به عتبات مشرف شدند، اما عشق به امام حسین(ع) و جذبه ای که دارد باز هم زائرینی را به مرز مهران کشاند و با رایزنی هایی که با کشور میزبان انجام گرفت در چند مرحله اجازه دادند زائرین بیشتری ورود پیدا کنند.

 

امام جمعه ایلام افزود: طبیعتا بر اساس آنچه که پیش بینی شده بود ما آمادگی لازم برای این موج از جمعیت را نداشتیم، اما سپاه امیر المومنین(ع) استان برای ساماندهی موکب ها و استقرار نیروهای خدمات رسان با یک حالت اورژانسی ورود پیدا کرد و الحمدالله کار خوبی در حوزه امداد رسانی در بحث عذا، آب و استراحت زائران و تلاش برای خروج آن ها از مرز انجام گرفته است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: زحمات سپاه امیرالمومنین(ع) استان و دیگر نهادها و همه کسانی که برای زائرین امام حسین(ع) تلاش کردند قابل تقدیر است، مخصوصا موکب داران عزیزی که با سرعت فوق العاده از استان‌های دیگر به استان آمدند و در کنار ایلامی ها و مهرانی ها شروع به پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) کرده اند، قابل تقدیر است.

 

وی بیان کرد: الان الحمدالله یک وضعیت عادی  در مرز مهران وجود دارد و منتظر هستیم که موج بازگشت زائرین از مرز مهران شروع شود و در این خصوص هم برای پذیرایی و هم در بحث انتقال زوار به وسیله اتوبوس هایی که در اینجا مستقر هستند، تمهیدات خوبی فراهم شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از زیبایی های اربعین این است که نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، ناجا و سپاه در کنار مردم از میهمانان امام حسین(ع) و زوار اربعین پذیرایی می کنند و من از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

 

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه از بیمارستان صحرایی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و امکانات بهداشتی و درمانی استان این نهاد مستقر در مرز مهران با حضور سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بازدید کرد.

 

سرهنگ پاسدار «غلامرضا علی محمدی» معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، در جریان این بازدید، اظهار کرد: سپاه با در خواست دانشگاه و موافقت سردار سلامی، فرمانده کل سپاه، یک سامانه ۳۲ تخت خوابی بیمارستان صحرایی را با امکانات اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر امکانات پاراکلینیک و مجموعه اورژانس با ۲۰ تخت اورژانس و سامانه ثابت اتوبوسی در رمز مهران مستقر کرده است.

 

وی افزود: همچنین ارتش هم یک پست اورژانسی را مستقر کرده است و  همه امورات درمانی را در این مجموعه برای زوار اربعین حسینی در برگشت از کربلای معلی و در مرز مهران انجام می شود، در این مجموعه متخصص داخلی، عفونی، دو جراح، متخصص بیهوشی و طب اورژانس هم در مجموعه های اورژانس و هم در مجموعه بیمارستان مستقر هستند که انشاالله تا پایان بازگشت زوار در خدمت آنها خواهیم بود.

 

 

 

کد خبر 1099831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha