۵۴۰۹ نفر از مددجویان بهزیستی در قزوین ناشنوا هستند

وارثی گفت: ۵ هزار و ۴۰۹ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان قزوین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: 5 هزار و 409 فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد که به تفکیک 2 هزار و 219 نفر زن و 3 هزار و 190 نفر مرد هستند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: از سال 86 نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ ها و بخش نوزادان سنجش شده و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع می شوند.

 

وی عنوان کرد: در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت اقدامات توانبخشی از قبیل تجویز و دریافت سمعک، آماده  سازی برای کاشت حلزون، ارجاع به مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان  قرارگرفته و در نهایت و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می شوند.

 

وارثی اعلام کرد: در مرکز روزانه توانبخشی ناشنوایان تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره ای و آموزش به کودک کم شنوا و ناشنوا و خانواده ها صورت می گیرد که در حال حاضر 50 کودک از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال 99 تاکنون 6 هزار نوزاد در این طرح غربال شده اند، پنج بیمارستان برای غربالگری شنوایی فعالیت می کنند و  به دلیل شیوع بیماری کرونا در فروردین و اردیبهشت اجرای غربال تعطیل بوده است و در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۰ نوزاد در این طرح مشکوک بوده اند.

 

کد خبر 1099906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha