خسارات ماهانه ۲۰ میلیارد ریال به باشگاه های ورزشی خراسان جنوبی در ایام شیوع کرونا

قطبی با اشاره به اینکه طبق برآورد اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوب، ماهانه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم مالی به باشگاه ها وارد شده است، گفت: خسارت ناشی از عدم فعالیت مراجعان و ... به عنوان خسارات غیر قابل بررسی و دراز مدت بر روی سلامتی است.

«محسن قطبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با دستور ستاد ملی کرونا فعالیت بسیاری از ورزش ها از جمله باشگاه های بدن‌سازی از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی و محدودیت مواجه شده است.

 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲۶ باشگاه ورزشی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۱ باشگاه مجوزدار دارای ملک شخصی از محل دریافت مجوز موافقت نامه های اصولی با زمین و بدون زمین بوده و ۲۰۵ باشگاه خصوصی استان مستأجر هستند.

 

وی ادامه داد: با احتساب کادر مدیریتی بیش از ۵۶۸ نفری و اشتغال روزانه  ۵۰۳ نفر مربی فعال در این باشگاه های خصوصی، برآورد و پیش بینی میزان خسارت رسیده به باشگاه های خصوصی بسیار سنگین و غیر قابل جبران است.

 

قطبی بیان کرد: طبق برآورد این اداره کل ماهیانه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم مالی به باشگاه ها وارد شده و خسارت ناشی از عدم فعالیت مراجعان و ... به عنوان خسارات غیر قابل بررسی و دراز مدت بر روی سلامتی است.

 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون حداقل ۲۵۰ بازدید از باشگاه های سراسر استان صورت گرفته است، افزود: در این مدت بیش از ۵۰ تذکر کتبی و شفاهی به مدیران و موسسان باشگاه ها داده شد و ۶ باشگاه های متخلف پلمپ شده است.

 

وی گفت: طبق آمار تعداد انگشت شماری از باشگاه های فعال با توجه به شرایط موجود مجبور به تعطیلی و فروش لوازم ورزشی و باشگاهی خود شده اند ولی ابطال پرونده ای صورت نگرفته است. اما از نگاه اقتصادی و اجتماعی تقریبا تمامی و یا بخش عظیمی از فعالان حوزه ورزش ورشکسته و بیکار شده اند. اگر میانگین اجاره هر کدام از باشگاه ها را در هر یک از شهرها و مناطق استان در نظر بگیریم و با وجود اینکه درآمدی نداشته اند می توان برآورد کرد که این تعداد زیادی از باشگاه های استان که آن هم بستگی به این دارد که در کجای استان قرار دارند، خسارت سنگین و غیر قابل جبرانی دیده اند.

 

قطبی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۷ پرونده درخواست تسهیلات از سوی فعالان حوزه ورزش استان خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شده است، بیان کرد: از ۸۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال درخواست تسهیلات تا مردادماه امسال ۶ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش های ورزشی استان پرداخت شده است.

 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بسیاری از متقاضیان تسهیلات پس از طی مراحل قانونی و حتی ثبت نام در سامانه کارا به علت بالابودن کارمزد تسهیلات و از سویی ادامه دار بودن شرایط کرونایی و تداوم تعطیلی باشگاه های ورزشی از دریافت تسهیلات منصرف شدند چرا که حتی با وجود داشتن زمان تنفس پرداخت اقساط تسهیلات باز هم نگران چگونگی بازپرداخت آن با شرایط موجود هستند.

 

وی با بیان اینکه با تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی فعالیت باشگاه های ورزشی استان مجدد آغاز شده است، گفت: اما متاسفانه با اوج گیری دوباره کرونا، آسان ترین راه برای مقابله با کرونا «تعطیلی» مکان و فعالیت ورزشی انتخاب می شود در حالی که فارغ از تمام مشکلات مادی که با شیوع کرونا دامن باشگاه‌های ورزشی را گرفته است، بیهوده تلف شدن وقت جوانان و نوجوانان می‌تواند تهدیدی برای زندگی آنها باشد.

 

قطبی تأکید کرد: عدم حمایت‌ از باشگاه‌های ورزشی و ادامه دار بودن تعطیلی‌ها حاصلی غیر از تغییر کاربری این اماکن نخواهد داشت و این ضرر و زیان زدن به ورزش استان و کشور است.

 

 

کد خبر 1099921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha