حل و فصل اختلافات طایفه ای در دلگان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان از حل و فصل ۴ اختلاف طایفه ای ریشه دار در شهرستان دلگان خبر داد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان دلگان اختلافات طایفه ای که به وجود آمدن اختلافات و درگیری های جدید را به دنبال داشت به سازش ختم شد.

وی در زمینه چگونگی سازش این اختلافات نیز گفت: اختلاف بین دو طایفه بر اثر وقوع یک فقره قتل شدت گرفته بود که طرفین، هر لحظه به دنبال انتقام گیری از هم بودند.

بندانی ادامه داد: با تلاش های معتمدین، اعضای شورای حل اختلاف، امام جمعه و بزرگان شهرستان جلسات متعددی برای سازش و ختم اختلافات طایفه ای برگزار شد، در نهایت با رایزنی های متعدد فرد قاتل توسط اعضای شورای حل اختلاف معرفی و برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل قانون داده شد و پس از تحویل قاتل طرفین اعلام کردند هیچ گونه اختلاف و کدورتی نسبت بهم نخواهند داشت و موارد از مسیر قانونی طی شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: همچنین در پرونده دیگری دو طایفه پس از ۲۰ سال اختلاف در دلگان به سازش رسیدند.

بندانی گفت: با تلاش شورای حل اختلاف روستایی جلگه چاه هاشم دلگان اختلاف دوطایفه نارویی و نوردینی منجربه صلح وسازش شد که دراین درگیری سه نفر کشته و یک نفر زخمی شده بودند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف، معتمدان، سران طوایف دلگان در این زمینه قدر دانی کرد.

 

کد خبر 1099969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha