​مسابقات قرآنی نیاز به بازنگری و پشتوانه آموزشی دارد

قره شیخلو با بیان اینکه مسابقات قرآنی نیاز به بازنگری و پشتوانه آموزشی دارد، گفت: مسابقات قرآنی زمانی می تواند موفق باشد که فینال یک سال کار آموزشی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی قره شیخلو» امروز(چهارشنبه 7 مهر) در جمع مدیران مؤسسات قرآنی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دو سال اخیر که در سازمان اوقاف مسئولیت امور قرآنی را برعهده داشتم در نخستین اقدام شفاف سازی وظایف قرآنی اوقاف و امور خیریه را در دستور کار قرار دادم و تلاش کردم در کنار بازنگری جدی، اقداماتی را انجام دهیم که تداخل و موازی کاری کمتری داشته باشد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در 40 سال اخیر مسئولیت برگزاری مسابقات قرآنی را بر عهده دارد، ادامه داد: امسال چهل و چهارمین دوره مسابقات داخلی قرآن کریم و همچنین سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه برای ارتقای سطح مسابقات شهرستانی و استانی اوقاف و امور خیریه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم، بیان کرد: در گذشته بیشترین توجه معطوف به مسابقات ملی و بین المللی بود اما در دو سال اخیر به استان ها کمک کردیم تا در مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی و استانی نیز رعایت استانداردها و کیفیت مورد توجه باشد، گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

 

قره شیخلو به ساماندهی حوزه های مختلف مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: در این حوزه داوری مسابقات قرآنی مورد توجه قرار گرفت و در این راستا نخستین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی اوقاف در سال گذشته برگزار شد و دومین دوره آن نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار برگزاری این مسابقات مسئولیت برگزاری ستاد عالی مسابقات کشور را نیز برعهده دارد که بر تمامی مسابقات کشور که در حوزه های ملی و بین المللی برگزار می شود نظارت می کنیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نیاز به بازنگری و پشتوانه آموززشی دارد، یادآور شد: مسابقات قرآنی زمانی می تواند موفق باشد که فینال یک سال کار آموزشی باشد در غیر این صورت برگزاری مسابقات نمی تواند اثربخش و رشد دهنده باشد که معمولاً دستگاه های ما از این بخش غافل هستند، در واقع نسبت به برگزاری مسابقات قرآنی اقدام می کنند اما هیچ برنامه آموزشی برای آن ندارند.

 

قره شیخلو از برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای منتخبان استانی مسابقات قرآنی از هفته آینده خبر داد و افزود: یکی از اهداف ما توسعه این دوره های آموزشی تخصصی است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: متأسفانه سطح تلاوت قرآن در کشور دچار افت شده و در مسابقات قرآنی چهره های تکراری را مشاهده می کنیم که این مسئله نشانه ضعف در حوزه آموزشی است لذا در این حوزه وارد شدیم و آموزش های قرآنی در استان ها جدی گرفته می شود تا در کنار توسعه مسابقات به بحث های آموزشی نیز به صورت جدی توجه شود.

 

کد خبر 1100054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha