اشتغال ۸۰ درصدی در زندان‌های گیلان

محمدی اصل یکی از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های اصلاحی، تربیتی و بازپرورانه را اشتغال دانست و از اشتغال ۸۰ درصدی در زندان‌های گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا محمدی اصل» امروز(چهارشنبه، ۷ مهر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های اصلاحی، تربیتی و بازپرورانه اشتغال است گفت: این اشتغال بازگشت مجدد مجرم به چرخه جرم را به صفر می‌رساند.

 

مدیرکل زندان‌های گیلان غنی سازی اوقات فراغت را فرصتی برای تامین درآمد زندانیان و خانواده‌هایشان دانست که می‌تواند از مزایای اشتغال ۸۰ درصدی در زندان‌های گیلان باشد.

 

وی با بیان اینکه ۶۶ کارگاه فعال در سطح استان ۸۰  درصد از زندانیان را مشغول کار کرده است افزود: زندانیان در این تعداد کارگاه درآمد کسب کرده و حتی به خانواده‌هایشان نیز کمک می‌کنند.

 

محمدی اصل حضور انجمن‌های حمایت زندان‌های استان و بنیاد تعاون به‌صورت فعال را یکی از موارد رشد و توسعه در این امر دانست و بیان داشت: با حضور دیگر نهادها و ادارات و حمایت پیمانکاران در چارچوب قانون می‌توان در گسترش این امر پویاتر بود.

 

وی حمایت از خانواده‌های زندانیان را در بازدیدهای هفتگی یکی دیگر از برنامه‌های مورد تاکید ریاست سازمان زندانها دانست و گفت: از نیمه دوم سال ۹۹ تا ۶ ماه اول امسال پنج هزار و ۵۰۰ سبد کالا، کارت هدیه، هزینه درمان، هزینه تحصیل به مددجویان پرداخت شده است.

 

محمدی با اشاره به اهدای ۲۰ دستگاه تبلت برای خانواده‌های مددجویان از طریق مرکز مراقبت و انجمن‌های حمایت خاطرنشان ساخت: با تلاش‌های بی‌دریغ و حمایت‌های رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در بازدید از خانواده‌ها توانستیم برای سرپرستان برخی خانواده‌ها، مرخصی منجر به آزادی و عفو هم استفاده کنیم.

کد خبر 1100062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha