حل مشکلات عشایر به یک عزم ملی نیاز دارد

کریمی گفت: حل مشکلات عشایر توسط یک سازمان امکان پذیر نیست و به یک عزم ملی نیاز دارد و باید ظرفیت های استانی نیز به خوبی به عشایر اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی کریمی»، امروز (چهارشنبه 7 مهر) در جلسه شورای عشایر در استانداری فارس گفت: عشایر قشر نجیب و زحمتکش در مصوبات اخیر برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه قرار داشته اند.

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه زیر ساخت های عشایری از اولویت های مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی همواره به حوزه امور عشایر توجه ویژه داشته اند.

وی اضافه کرد: تشکیل شورای عشایری اقدام موثری برای بررسی نیازهای عشایری و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص است و عشایر همواره همراه نظام و کشور بوده اند و شمار شهدای عشایر در دفاع مقدس رقم قابل توجهی است و عشایر در دفاع از کشور در دوران مقدس پیش قراول بوده اند.

کریمی تاکید کرد: حل مشکلات عشایر توسط یک سازمان امکان پذیر نیست و باید تمام نهادهای اجرایی پای کار بیایند زیرا حل مشکلات عشایر به یک عزم ملی نیاز دارد و ظرفیت های استانی نیز باید به خوبی به عشایر اختصاص داده شوند.

وی ادامه داد: به حوزه آموزش و پرورش عشایری باید سرعت بخشیده شود، آموزش غیر حضوری و نیمه حضوری عشایر باید در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و کانون های عشایری باید دسترسی مطلوبی به اینترنت داشته باشند.

کریمی با اشاره به فعالیت دولت سیزدهم بیان کرد: امیدوارم با همدلی سازمان های مختلف در دولت سیزدهم شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف باشیم و در این خصوص آموزش و پرورش نیز حائز اهمیت ویژه است که امیدواریم با انتصاب وزیر آموزش و پرورش شاهد شکوفایی بیشتر این حوزه باشیم.

کد خبر 1100064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha