جمع آوری ۹۵۰ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور

بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است، گفت: ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این میزان در خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «سیدمرتضی بختیاری» امروز (7 مهر) در دیدار اعضای شورای زکات خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: زکات باعث طهارت مال در زندگی انسان می شود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه بیان کرد: طبق تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه مستقر در روستاهای کشور با شورای عالی زکات همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد بر اساس ماموریتی که بر عهده دارد صد در صد در اختیار محرومان و نیازمندان است، گفت: کارهای خوبی در کمیته امداد در بخش های مختلف از جمله زکات صورت گرفته است و با توجه به اینکه خراسان جنوبی با خشکسالی های طولانی رو به رو بوده است اما زکات در این استان رشد ارزشمندی داشته است.

 

بختیاری ادامه داد: سهم امسال کمیته امداد و شورای عالی زکات خراسان جنوبی ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است در حالی که در سال گذشته تنها چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان جمع آوری شده بود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه امسال برای کل کشور برنامه ریزی شده است تا یک هزار و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان زکات نقدی و غیر نقدی از این میزان محقق شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: بالغ بر ۷۵ درصد از زکات جمع آوری شده به سفره نیازمندان آورده می شود و حدود ۲۰ درصد در قالب تهیه نیازهای مددجویان و بخشی در مسیر عمران و آبادانی هزینه می شود.

 

بختیاری با اشاره به اینکه ستاد توسعه خاوران می تواند احیاکننده راه تجاری ابریشم باشد، ادامه داد: این راه از خطه خراسان جنوبی عبور می کند و طرح های خوب و بی نام بسیاری در استان وجود دارد که نیازمند حمایت هستند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه در سال گذشته ایجاد فرصت شغلی برای پنج هزار و ۵۳۶ نفر با ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده بود، افزود: خراسان جنوبی توانست در سال گذشته  ۱۱۶درصد از این تعهد را محقق کند.

 

وی در پایان بیان کرد: امسال ۶هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی با ۲۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1100071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha