«پیمان جبلی»؛ مدیری که با رسانه جهانی آشناست

«پیمان جبلی» معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما و استاد دانشگاه با حکم مقام معظم رهبری به ریاست رسانه ملی انتخاب شد؛ او سابقه رسانه ای دارد و با رسانه جهانی آشناست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  با حکم مقام معظم رهبری «پیمان جبلی» استاد دانشگاه، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی رئیس سازمان صداوسیما  و جایگزین علی عسکری در این سازمان شد؛ جبلی از مرداد سال 95 تا این انتخاب با حکم علی عسکری در سمت معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما و سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است . انتخاب جبلی از سوی مقام معظم رهبری به ریاست سازمان صدا و سیما انتخاب شایسته و بجایی است چرا که او با رسانه بیگانه نیست و از بدنه جامعه رسانه ای است.

 یکی از ضرورت های رسانه ملی که رییس جدید باید به آن توجه داشته باشد کیفی سازی برنامه ها و در اولویت قراردادن مخاطبان  باشد رویکردی که در صدا سیما کمتر به آن توجه می شده و اگر هم مورد توجه بود به طور محسوس مشخص نبود و همین باعث ریزش مخاطبان و جذب شدن آنها به رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بود.  

«پیمان جبلی» در سال ۱۳۴۵ در خانواده ای مذهبی در محله شمرانِ تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۲  با مدرک کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق فارغ التحصیل شد  و در سال ۱۳۸۳ مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات را از دانشگاه امام صادق دریافت  کرد. او در این سال‌ها مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری و در معاونت سیاسی صداوسیما بر عهده داشته است. دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت از جمله مسئولیت های جبلی است که می توان به آن اشاره کرد.

حال باید منتظر بود  و دید با آمدن «پیمان جبلی» در رسانه ملی چه تغییر و تحولاتی در این دستگاه صورت می گیرد و راهبردها و سیاستگذاری او برای رسانه ملی و برنامه هایش چگونه خواهد بود.

کد خبر 1100075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha